114 028 läst ·
349 svar
114k läst
349 svar
Förslag på bra luftpåfyllare?
Bra o bra.......min gör jobbet, köpt på Biltema för kanske 25 år sen.
Viktigt när man fyllt är att dra bort den från ventilen och sätta dit den igen, då visar den rätt tryck, i mitt fall 0,2 mindre. Prova får ni se, jag har sett samma sak på flera andra mätare.
Digital finns inte på värdskartan.
Viktigt när man fyllt är att dra bort den från ventilen och sätta dit den igen, då visar den rätt tryck, i mitt fall 0,2 mindre. Prova får ni se, jag har sett samma sak på flera andra mätare.
Digital finns inte på värdskartan.
Så...hämtade idag ut paket med ett par 1/4 Cejn nipplar med yttre gänga.
Första gången jag beställde från MaskinOnline.se & rekommenderar dem !
Human frakt samt att de behandlar & skickar ordern snabbt.
Nu har min PCL rätt nippel monterad.
passade oxå på att beställa lite lukta gott spray från samma firma...dels för att användas i bilen...men, funkar oxå bra i garaget.
Första gången jag beställde från MaskinOnline.se & rekommenderar dem !
Human frakt samt att de behandlar & skickar ordern snabbt.
Nu har min PCL rätt nippel monterad.
passade oxå på att beställa lite lukta gott spray från samma firma...dels för att användas i bilen...men, funkar oxå bra i garaget.
Redigerat:
Nu dog Biltemapåfyllaren, vet inte hur många CR2450 batterier jag bytt på den, men nu är det överTokslut skrev:
Jag försökte klara mig med 2 analoga, en med idiotiska 0-12bars scalan och en jag bytte manometer på till 0-0.6bar.
Men manometern jag bytte höll bara i några år och behövde en samma helg så det vart Biltemas digitala för en 5hundring(Förvånansvärt trevlig feeling i materialval iaf.) och det stod i manualen att den mätte från 0, det stämde ju självklart inte men det märkte jag först senare... (börjar mäta vid 0.2bar)
Michelinvarianten som nämnts här i tråden har jag använt i mitt andra garage i upp mot 20 år om den funnits så länge, minns inte när den skaffades... Fungerar iaf. fortfarande fint (ej kollad iofs.)
Så kan bara säga slutligen att köp kvalité! Livet blir så mycket trevligare med bra verktyg!!!
Lutar åt denna nu. "Batteri varar under hela produktens livslängd" låter både fantastiskt och skrämmade på samma gång 😅
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.viktobult.se/sv/verktyg/schrader-digital-luftpafyllare.html?
Ja, dyra märkespåfyllare som käkar batterier trots att de är avstängda eller som funkar dåligt med laddningsbara batterier känns verkligen inte 2026, men det är absurt nog realiteten. Det där lät ju bra, synd att det var lite små siffror bara.Tokslut skrev:
Frågan är varför du ska köpa den istället för en PCL Airforce, digital.Tokslut skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
+1 på PCL, dock en analog sådan.
Har både en digital av något bättre fabrikat och en analog PCL. Den analoga är överlägsen!
(Har även en analog Biltema som jag gjort om för att pumpa cyklar.)
Har både en digital av något bättre fabrikat och en analog PCL. Den analoga är överlägsen!
(Har även en analog Biltema som jag gjort om för att pumpa cyklar.)
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Beror mer på vart man kör än vad för däck, har man små storlekar kan det ju vara svårare med lågt tryck plus avsaknad a beadlock fälg (däck kantslåsning, minimum utsida)MathiasS skrev:
Logga in
Skapa konto
Original mot de jag kör nu, Maxxis Zilla är riktigt mjuka och perfekt all round om man inte nöter asfalt i timtal
Logga in
Skapa konto
När man behöver allt grepp man kan hitta
Logga in
Skapa konto
Ren is med last kan vara svårt dock
Gårdsysslorna får göras med slitna däck så gräsmattan ligger kvar 😅
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Tokslut skrev:
Jag köpte en sån här på Swedol, konstruktionen ser snarlik ut;
https://www.swedol.se/luftpafyllare...lkcBOKhl4ts5MdkwdlXaYHg8yNfD3So1n1_NuWeni3wXg