Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Här har Jula fått in en nyhet
[länk]

[bild]
Nu har jag också till slut kommit till skott, fast jag har valt ett betydligt enklare alternativ än alla de fina mätare som ni andra i tråden köpt ... :oops:

Idag slog jag till på denna, då Jula hade 30% black-friday på alla Stanley-produkter. Så notan slutade på blygsamma 209 kronor. Om jag fattat rätt har Jula BF-rea hela helgen, så ni hinner isåfall åka in och köpa ert eget exempla.

Skalan går till 10bar, jag hade hellre haft till typ 5-6 bar, men manometern verkar i alla fall vara av betydligt finare klass än i min nuvarande skräppåfyllare. Bar-skalan ligger längst ut, och nålen är en "lodrät" plåt så man ser lätt att man inte kollar snett. Så den går att läsa av med en rätt hygglig noggrannhet. Nu skulle jag bara haft tillgång till en tidigare arbetsplats alla mätutrustning så skulle jag (och ni) fått veta exakt hur inkorrekt den mäter.
Stanley-däcktrycksmätare och kompressor med mätarskala upp till 10 bar, bredvid produktförpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Min gamla, som jag varit påväg att byta ut redan innan denna tråds start, för att den visar totalt fel, den börjar på 1,9 bar, så jag har alltså lagt på 2 bar när jag fyllt och hoppats att det åtminstone är någorlunda rätt.
Stanley-däckpump med skalgrad upp till 10 bar på ett träbord, köpt på rea.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En tryckmätare av märket Stanley med dubbla skalor för bar och psi, nålen pekar under 0 bar, nött och använd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
För att snabbt återföra tråden till att handla om kvalitetsmätare kan jag tipsa om att radne.se idag fredag säljer en bra digital mätare med minne för fyra hjul. Bra för den som åker bana, inget för er andra. 13xx istället för 18xx kr
 
MathiasS MathiasS skrev:
Det beror på vilken modell du ska ha.

Leta via idealo.de och ebay i tyskland frankrike och UK
Köpte en PCL ACCURA 1.
Ville helst ha analog men det funkar inte med tryck på 6-7 bar från kompressor om man vill ha bra upplösning så det fick bli digitalt.

Ovan nämnda JulaJox är säkert bra om man vill ha en bra luftpåfyllare (enligt Topic). Men jag ville ha en bra luftpåfyllare OCH en bra däcktrycksmätare:)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
F
MathiasS MathiasS skrev:
För att snabbt återföra tråden till att handla om kvalitetsmätare kan jag tipsa om att radne.se idag fredag säljer en bra digital mätare med minne för fyra hjul. Bra för den som åker bana, inget för er andra. 13xx istället för 18xx kr
Har du länk till den? Hittar den inte på Radnes sida.
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
Näe den verkar plötsligt ha gått upp i rök.....

Det är denna modell: [länk]

Går antagligen att köpa i tyskland för ungefär samma peng om man googlar lite...
Ok. Hiprema 3 EVO. Finns på Unikart för 1680 hela helgen. Lite över budget dock.
 
ja det är samma. Känner kanske inte att man har extremt stor nytta av minnesfunktion. Har hellre en vanlig bra fyllare som faktiskt också kan fylla. Många har dubbla instrument i depån, ett för fyll och ett för att mäta/justera - verkar oerhört krångligt att inte kunna göra allt i ett som med PCL.
 
Finns det någon modell med en BRA fastsättningsmanick för luftnippeln på däcket? Jag vill dels ha en vinklad modell, ofta som det är trångt när man fylla diverse saker (läs: skottkärror, barncyklar, barnvagn eller på däck med trånga utrymmen).

Dessutom ska den fastna varje gång på första försöket, och sitta kvar även när jag börjar fylla på luft (!) :D
Den ska även gå att ta av snabbt så att minimalt med luft pyser ut då.

När det kravet är uppfyllt så får gärna slangen vara lång också, manometern klara upp till 10 bar och naturligtvis visa samma sak varje gång...
 
PCLns nippel är inte perfekt. Man får trycka rätt hårt för att den ska låsa fast i tätt läge. I övrigt funkar den skitbra.
 
....dock är ju en skala till 12bar värdelöst på en så liten klocka, men det har ju avhandlats tidigare i tråden.
 
ullberg
MathiasS MathiasS skrev:
PCLns nippel är inte perfekt. Man får trycka rätt hårt för att den ska låsa fast i tätt läge. I övrigt funkar den skitbra.
Då verkar det det vara varierande kvalitet, min är väldigt lätthanterad och tät (Dock inte vinklad så där faller den kort).

Priset på senaste länken är nog vettigt för att vara sverige, låt vara att det var ett par år sen men jag betalade nog ca 70% av det priset när jag köpte från UK

/U
 
Jag överväger att byta bort låsnippeln helt. Har inget behov av den annat än när jag pumpar släpets däck en gång om året, till övrigt använder jag ändå inte låsningen så jag kan lika gärna ha den andra sorten. Men just till släpets 5-6kg vill man inte ha näbben så nära....
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
Jag överväger att byta bort låsnippeln helt. Har inget behov av den annat än när jag pumpar släpets däck en gång om året, till övrigt använder jag ändå inte låsningen så jag kan lika gärna ha den andra sorten. Men just till släpets 5-6kg vill man inte ha näbben så nära....
Igen, alltså kg.... det kryper i kroppen på mig.
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.