16 615 läst ·
783 svar
17k läst
783 svar
Försäljning av Gripen, frysta ryska tillgångar mm
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 905 inlägg
Oron för att få tillgångar frysta leder till att flera centralbanker bland annat den kinesiska köper allt guld de kan komma över vilket är en bidragande orsak till att guldpriset stigit med över 50 procent bara i år. Ryska centralbanken har också deklarerat att de ska investera i silver. Dollarn och euron kommer att sjunka då fler ser ädelmetaller som en säker tillflyktsort. Så ett yeeeeesssss! till de som har tillgångar i ädelmetaller.Nötegårdsgubben skrev:
Man beräknar att sedan Rysslands olagliga invasion i Ukraina har minst 10.000 civila dödats varav 560 barn. Enbart i juni i år dödades 232 civila och 1.343 personer skadades.B Bitterhetsakademin skrev:
Häromdagen dödades två journalister som utförde sitt arbete.
Och barnen som kidnappas...
https://www.tv4.se/artikel/tt-250916-ukrainabarn1-ba97a375/ukrainska-barn-bortforda-till-210-platser.
Och du uppmärksammar och gratulerar de som har tillgångar i ädelmetaller, fy skäms!
"Jag vet inte vad nästa kris eller krig blir, eller vad nästa stora hot mot Europa och Amerika kommer att vara. Men Natoländerna står för hälften av världens ekonomiska värdeskapande och förfogar över hälften av jordens militära styrkor. Det jag vet är att vår förmåga att hantera framtida faror är mycket större när vi håller ihop"
Texten är hämtad från Jens Stoltenbergs nyutkomna bok " Min tid i Nato". Läs den!
Redigerat:
Jag missunnar inte någon småsparare som gjort sig en slant på ädelmetaller, i det avseendet är jag inte bitter även om användarnamnet kan indikera det.A Abies koreana skrev:Man beräknar att sedan Rysslands olagliga invasion i Ukraina har minst 10.000 civila dödats varav 560 barn. Enbart i juni i år dödades 232 civila och 1.343 personer skadades.
[länk].
Och du uppmärksammar och gratulerar de som har tillgångar i ädelmetaller, fy skäms!
"Jag vet inte vad nästa kris eller krig blir, eller vad nästa stora hot mot Europa och Amerika kommer att vara. Men Natoländerna står för hälften av världens ekonomiska värdeskapande och förfogar över hälften av jordens militära styrkor. Det jag vet är att vår förmåga att hantera framtid faror är mycket större när vi håller ihop"
Texten är hämtad från Jens Stoltenbergs nyutkomna bok " Min tid i Nato". Läs den!
Vi är inne på oprövad mark då det gäller att konfiskera frysta medel och följderna är svåra att överblicka. Det ger prejudikat för att det kan ske i framtiden, hoppas då att samma måttstock ska råda som mot Ryssland och att inte dubbelmoral ska tillämpas. Dubbelmoral är inte dubbelt så bra.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Så jävla nice om de frysta pengarna används för att köpa Gripen Erik.. Allså då blir det skumpa för mig..
Madeleine Albright sade: 500000 döda barn i Irak är ett rimligt pris att betala.A Abies koreana skrev:Man beräknar att sedan Rysslands olagliga invasion i Ukraina har minst 10.000 civila dödats varav 560 barn. Enbart i juni i år dödades 232 civila och 1.343 personer skadades.
[länk].
"Jag vet inte vad nästa kris eller krig blir, eller vad nästa stora hot mot Europa och Amerika kommer att vara. Men Natoländerna står för hälften av världens ekonomiska värdeskapande och förfogar över hälften av jordens militära styrkor. Det jag vet är att vår förmåga att hantera framtida faror är mycket större när vi håller ihop"
Då förutsätter jag att USA mäts med samma måttstock.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Det ska kosta att bryta emot internationella lagar och avtal.B Bitterhetsakademin skrev:Jag missunnar inte någon småsparare som gjort sig en slant på ädelmetaller, i det avseendet är jag inte bitter även om användarnamnet kan indikera det.
Vi är inne på oprövad mark då det gäller att konfiskera frysta medel och följderna är svåra att överblicka. Det ger prejudikat för att det kan ske i framtiden, hoppas då att samma måttstock ska råda som mot Ryssland och att inte dubbelmoral ska tillämpas. Dubbelmoral är inte dubbelt så bra.
Ryssland kommer idelat att vara ett fattighus under överskådlig tid då krigsskadeståndet till Ukraina borde bli astronomiskt.