Status
Inte öppen för fler kommentarer.
J
4774 4774 skrev:
Ska Ukraina sedan vara skyldig Ryssland eller eu när de skriver att det är ett lån 😄
Ja det får vi hoppas😉

• Arg
  • Haha
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
[bild]
Yes! Etableras en ny europeisk säkerhetsordning där en uppenbart skyldig aggressor kan berövas på tillgångar redan under pågående konflikt och dessa ges till en förorättad part så har vår del av världen blivit lite bättre.

Intet ont som inte har något gott med sig.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
PsychoCheF och 26 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Yes! Etableras en ny europeisk säkerhetsordning där en uppenbart skyldig aggressor kan berövas på tillgångar redan under pågående konflikt och dessa ges till en förorättad part så har vår del av världen blivit lite bättre.

Intet ont som inte har något gott med sig.
Oron för att få tillgångar frysta leder till att flera centralbanker bland annat den kinesiska köper allt guld de kan komma över vilket är en bidragande orsak till att guldpriset stigit med över 50 procent bara i år. Ryska centralbanken har också deklarerat att de ska investera i silver. Dollarn och euron kommer att sjunka då fler ser ädelmetaller som en säker tillflyktsort. Så ett yeeeeesssss! till de som har tillgångar i ädelmetaller.

• Gilla
  • Haha
TommyC och 3 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Dollarn och euron kommer att sjunka då fler ser ädelmetaller som en säker tillflyktsort. Så ett yeeeeesssss! till de som har tillgångar i ädelmetaller
Man beräknar att sedan Rysslands olagliga invasion i Ukraina har minst 10.000 civila dödats varav 560 barn. Enbart i juni i år dödades 232 civila och 1.343 personer skadades.

Häromdagen dödades två journalister som utförde sitt arbete.

Och barnen som kidnappas...

https://www.tv4.se/artikel/tt-250916-ukrainabarn1-ba97a375/ukrainska-barn-bortforda-till-210-platser.

Och du uppmärksammar och gratulerar de som har tillgångar i ädelmetaller, fy skäms!

"Jag vet inte vad nästa kris eller krig blir, eller vad nästa stora hot mot Europa och Amerika kommer att vara. Men Natoländerna står för hälften av världens ekonomiska värdeskapande och förfogar över hälften av jordens militära styrkor. Det jag vet är att vår förmåga att hantera framtida faror är mycket större när vi håller ihop"

Texten är hämtad från Jens Stoltenbergs nyutkomna bok " Min tid i Nato". Läs den!

Redigerat:
  • Gilla
  • Ledsen
TommyC och 6 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Man beräknar att sedan Rysslands olagliga invasion i Ukraina har minst 10.000 civila dödats varav 560 barn. Enbart i juni i år dödades 232 civila och 1.343 personer skadades.

[länk].

Och du uppmärksammar och gratulerar de som har tillgångar i ädelmetaller, fy skäms!

"Jag vet inte vad nästa kris eller krig blir, eller vad nästa stora hot mot Europa och Amerika kommer att vara. Men Natoländerna står för hälften av världens ekonomiska värdeskapande och förfogar över hälften av jordens militära styrkor. Det jag vet är att vår förmåga att hantera framtid faror är mycket större när vi håller ihop"

Texten är hämtad från Jens Stoltenbergs nyutkomna bok " Min tid i Nato". Läs den!
Jag missunnar inte någon småsparare som gjort sig en slant på ädelmetaller, i det avseendet är jag inte bitter även om användarnamnet kan indikera det.
Vi är inne på oprövad mark då det gäller att konfiskera frysta medel och följderna är svåra att överblicka. Det ger prejudikat för att det kan ske i framtiden, hoppas då att samma måttstock ska råda som mot Ryssland och att inte dubbelmoral ska tillämpas. Dubbelmoral är inte dubbelt så bra.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Även för Israel! Yeeeeesssss för enkelmoral!

• Gilla
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
hoppas då att samma måttstock ska råda som mot Ryssland och att inte dubbelmoral ska tillämpas.
Words!!! Ryssland skall behandlas rättvist...

Jag är svarslös.

• Gilla
TommyC och 3 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Words!!! Ryssland skall behandlas rättvist...

Jag är svarslös.
Jag hade också blivit väldigt glad on Ryssland behandlades rättvist 🤣

• Gilla
Per Sandberg1 och 3 till
  • Laddar…
Så jävla nice om de frysta pengarna används för att köpa Gripen Erik.. Allså då blir det skumpa för mig..

• Gilla
  • Älska
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:

[länk].

"Jag vet inte vad nästa kris eller krig blir, eller vad nästa stora hot mot Europa och Amerika kommer att vara. Men Natoländerna står för hälften av världens ekonomiska värdeskapande och förfogar över hälften av jordens militära styrkor. Det jag vet är att vår förmåga att hantera framtida faror är mycket större när vi håller ihop"

Madeleine Albright sade: 500000 döda barn i Irak är ett rimligt pris att betala.
Då förutsätter jag att USA mäts med samma måttstock.

• Gilla
Tjureda och 1 till
  • Laddar…
Madeleine Albright sade: 500000 döda barn i Irak är ett rimligt pris att betala.
Då förutsätter jag att USA mäts med samma måttstock.
Whataboutism

• Gilla
HenrikHuslöse och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Whataboutism
Och där kom ordet jag väntade på, Bingo.
Likväl har USA en del på sitt samvete i såväl Latinamerika Asien och Mellanöstern.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Och där kom ordet jag väntade på, Bingo.
Likväl har USA en del på sitt samvete i såväl Latinamerika Asien och Mellanöstern.
Och? Vad har det med denna konflikt att göra? Absolut ingeting

• Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
P
Jag missunnar inte någon småsparare som gjort sig en slant på ädelmetaller, i det avseendet är jag inte bitter även om användarnamnet kan indikera det.
Vi är inne på oprövad mark då det gäller att konfiskera frysta medel och följderna är svåra att överblicka. Det ger prejudikat för att det kan ske i framtiden, hoppas då att samma måttstock ska råda som mot Ryssland och att inte dubbelmoral ska tillämpas. Dubbelmoral är inte dubbelt så bra.
Det ska kosta att bryta emot internationella lagar och avtal.
Ryssland kommer idelat att vara ett fattighus under överskådlig tid då krigsskadeståndet till Ukraina borde bli astronomiskt.

• Gilla
  • Haha
HenrikHuslöse och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Och? Vad har det med denna konflikt att göra? Absolut ingeting
Vad jag menar är bara att klandervärda handlingar skall straffas likvärdigt och att inte en part skall åtnjuta immunitet för sina krigsförbrytelser.

• Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.