16 614 läst ·
783 svar
17k läst
783 svar
Försäljning av Gripen, frysta ryska tillgångar mm
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Medlem
· Uppland
· 2 255 inlägg
Då är det än viktigare att vi får så mycket kunskap som möjligt. Inte som nu -så lite kunskap som möjligt.AndersMalmgren skrev:
Du kämpar vidare i första ledet vid restaurangernas fönsterbord, hoppas jag.
När ryssen kommer kan du svälta ihjäl dom med dina barnportioner.😁
Är du som Högerman och egenföretagare, för att folket/du förvägras möjligheten att själva bilda sig en egna uppfattning?
Medlem
· Uppland
· 2 255 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 904 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 904 inlägg
Klart vi ska se saker och ting från bådas håll.
Från Ukrainas och övriga länder håll: Vi vill leva i fred och bestämma över oss själva.
Från Rysslands håll: Vi vill bestämma över alla andra, om de inte vill lyda så startar vi krig och terrorbombar civilbefolkningen.
Så nu har vi sett det från båda håll. Några tycker tydligen att det är intressant och att Rysslands åsikt också har ett värde, jag tycker det inte.
Från Ukrainas och övriga länder håll: Vi vill leva i fred och bestämma över oss själva.
Från Rysslands håll: Vi vill bestämma över alla andra, om de inte vill lyda så startar vi krig och terrorbombar civilbefolkningen.
Så nu har vi sett det från båda håll. Några tycker tydligen att det är intressant och att Rysslands åsikt också har ett värde, jag tycker det inte.
Det finns inget juridiskt prejudikat för detta. Skall även alla andra ryska tillgångar i EU konfiskeras? Om så, hur skall det gå till.Alfredo skrev:
Du resonerar som vilken inbrottstjuv som helt -"Det här har jag rätt till". Kryddat med noll konsekvenstänk.
Vi klampar ut på ett minfält med förbundna ögon helt ovetandes var vi befinner oss.
Uppenbarligen är ju vissa individer inte kapabla att se skillnaden på sanningen och lögnen.Intet skrev:
Då är det än viktigare att vi får så mycket kunskap som möjligt. Inte som nu -så lite kunskap som möjligt.
Du kämpar vidare i första ledet vid restaurangernas fönsterbord, hoppas jag.
När ryssen kommer kan du svälta ihjäl dom med dina barnportioner.😁
Är du som Högerman och egenföretagare, för att folket/du förvägras möjligheten att själva bilda sig en egna uppfattning?
Du, Intet, tillhör de som inte begriper de mest basala sakerna i denna konflikt.
Tragiskt, men vissa svaga individer söker sig till 'starka' ledare, som Putin, så länge det varar, sedan byter de uniformen, likt många SS-män gjorde 1945.