Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Intet Intet skrev:
Det finns inget juridiskt prejudikat för detta.
Då kanske det är dags att skapa ett.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Det beror ju på vem/vilka som tar honom. Det bästa vore ju om det är några som förespråkar demokrati. Det räcker ju inte att bara ta bort Putin tänker jag.
Bra svar!
Många bortser helt att det kan bli värre och mycket värre om ett plötsligt ledarskifte sker..

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Är du sugen, går det bra att anmäla sig som frivillig till Ukraina. Efter fjorton dagars träning bär det av till frontens leriga skjyttegravar. Fullt av stärkande frisk luft och nära till naturen. Så, vad väntar du på?
Det där är ett låtsasargument som du ofta använder dig av. Med tanke på det och att du så mycket för fram Rysslands talan är det konstigt att du fortfarande befinner dig här och inte på den ryska sidan av frontlinjen. Så vad väntar du på?
Intet Intet skrev:
1. Våra skattepengar skickas till Ukraina istället för till vår sjukvård.
Nej
Intet Intet skrev:
2. Medborgarna skall själva kunna bilda sig en uppfattning av läget och det kan de inte när censur råder. Som det är nu får vi bara förljugen Ukrainsk krigspropaganda och inte även Rysk. Förstår du inte att det haltar.
Du måste blunda med båda ögonen när du läser olika media. Det är ju jättevanligt med rysk krigspropaganda i helt normal svensk media. Igår rapporterade SVT t.ex. vad guvernören för Moskvaregionen sa om skadade människor efter en ukrainsk drönarattack. Det rapporteras vad Putin, Lavrov och andra i den ryska ledningen säger. Osv.

• Gilla
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Uppenbarligen är ju vissa individer inte kapabla att se skillnaden på sanningen och lögnen.
Du, Intet, tillhör de som inte begriper de mest basala sakerna i denna konflikt.
Tragiskt, men vissa svaga individer söker sig till 'starka' ledare, som Putin, så länge det varar, sedan byter de uniformen, likt många SS-män gjorde 1945.
Har du något exempel på din knivskarpa analys😁.
Eller sitter även du och längtar efter bekräftelse?

P
J Jansson69 skrev:
Nee men bolaget har Absolut vodka och den passar dig då du enligt dig har Absolut rätt🙄😉😂😂😂
Lustigt att du tar upp det, Absolut har vi bara till Bloody Mary, men det står faktiskt en flaska Belvedere framför mig.
Den dricker man för SMAKEN.
För dig skulle jag nog rekommendera 'Explorer' (En halv böj, kallades den när jag var ung) om den fortfarande finns,
Den hade ett vikingskepp på etiketten, så du hittar 🤣

Redigerat:
Fairlane
Jag misstänker att alla som vill lyssna på båda sidorna även anser det när det gäller kriget mellan jordgubben och räven. Och givetvis anser de att man inte bara ska lyssna de hederliga, man måste lyssna på de gängkriminella också!

Eller?

• Gilla
  • Haha
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
J
P Peter787 skrev:
Lustigt att du tar upp det, Absolut har vi bara till Bloody Mary, men det står faktiskt en flaska Belvedere framför mig.
Den dricker man för SMAKEN.
Ok då förstår jag att du gillar hamas-Greta som du nämnde lite tidigare..
Kan inte klandra dig för det men har tyvärr inte samma smak😉

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Då kanske det är dags att skapa ett.
Ja, kanske det.
Men det är verkligen inte något EU skall göra ensamt. Ett så viktigt beslut som kan få så ödestigna konsekvenser måste fattas internationellt. Bäst att förtydliga. Genom FN till exempel. Att vi själva, som föreslagits, plockar ut de vit tror är villiga jasägare, kommer inte att funka, för innan vi vet ordet av kommer våra tillgångar att i andra kontinenter att läsas i ett nafs.

Det kommer att bli rena huggsexan.

J
Fairlane Fairlane skrev:
Jag misstänker att alla som vill lyssna på båda sidorna även anser det när det gäller kriget mellan jordgubben och räven. Och givetvis anser de att man inte bara ska lyssna de hederliga, man måste lyssna på de gängkriminella också!

Eller?
Så gängkriminella ska skickas i fängelset och fråntas alla rättigheter så fort Polisen pekar ut dig som gängktiminell?
Givetvis ska dom få försvara sig och även om du inte tror det så lyssnar rätten på båda sidor i en rättegång!
Men du anser att vi ska ge polisen makten att gripa, döma och fängsla individen bara på misstankar!

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:

Eller?
Ungefär som med Israel vs. Hamas.
Terrorister utrotar man.(punkt/Full stop)

P
Intet Intet skrev:
Skall även alla andra ryska tillgångar i EU konfiskeras? Om så, hur skall det gå till.
JA

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Du kan enkelt söka på youtube och andra källor på personerna i ledande ställning i Ryssland, där vad som en gång kallades 'dissidenter', med kontakter i den ryska nomeklaturan, beskriver/förklarar för oss västerlänningar vad som pågår i Ryssland.
Men med tanke på din 'bias' när det gäller rysspackets anfall på Ukraina, tror jag inte du är mottaglig för fakta...🇺🇦
Bara att använda termen "rysspacket" talar ju om din saklighet i frågan. Tänk på, detta är inget hatforum, vi är inte flashback.
Även om man avskyr ryssarnas aggression är termen inte lämplig på denna plats.

• Älska
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Ja jösses, trodde först jag kommit till fel forum...

Min icke. BYGGAHUS!

Inte helt fel om moderator agerar tycker jag.

• Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
P
J Jansson69 skrev:
Så gängkriminella ska skickas i fängelset och fråntas alla rättigheter så fort Polisen pekar ut dig som gängktiminell?
Givetvis ska dom få försvara sig och även om du inte tror det så lyssnar rätten på båda sidor i en rättegång!
Men du anser att vi ska ge polisen makten att gripa, döma och fängsla individen bara på misstankar!
Duterte löste drogproblemen galant på Filippinerna och Noboa i Equador, så finns viljan så läser det sig.

J
P Peter787 skrev:
Duterte löste drogproblemen galant på Filippinerna och Noboa i Equador, så finns viljan så läser det sig.
Du verkar vara värre än den Ryske ledaren ju mer du berättar😮

• Haha
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.