Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
T Thomas_Blekinge skrev:
Bara att använda termen "rysspacket" talar ju om din skalighet i frågan. Tänk på, detta är inget hatforum, vi är inte flashback.
Även om man avskyr ryssarnas aggression är termen inte lämplig på denna plats.
Det handlar här om en regim som agerar på samma sätt som Nazityskland agerade i de ockuperade områdena.
Om du tycker att språkbruket är fel när det gäller vår tids Hitler, tycker jag synd om dig.

• Gilla
Danne824 och 2 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Ungefär som med Israel vs. Hamas.
Terrorister utrotar man.(punkt/Full stop)
Det håller jag med om. Men det gick ju sådär. De flesta israeler lever ju, trots att terrorstaten Israel håller på att begå självmord.

Men, vad har det med ryska pengar och JAS att göra?

• Haha
  • Gilla
Danne824 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
P Peter787 skrev:
Duterte löste drogproblemen galant på Filippinerna och Noboa i Equador, så finns viljan så läser det sig.
Jahadu, så dom är lösta?
Avrättningar utan rättegångar är alltså något du förespråkar?

• Gilla
Jansson69 och 2 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
JA
Frågan var -"hur skall det gå till". Och på det svarade du "ja". Intressant.

P
J Jansson69 skrev:
Du verkar vara värre än den Ryske ledaren ju mer du berättar😮
Men det är ju din idol ?

RoTe
Nissens Nissens skrev:
Jahadu, så dom är lösta?
Avrättningar utan rättegångar är alltså något du förespråkar?
Bara avrätta alla människor som inte är perfekta, tydligen...

J
P Peter787 skrev:
Men det är ju din idol ?
Är du och Malmgren släkt? Ni verkar båda läsa långsammare än ni skriver🙄

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
J
Intet Intet skrev:
Frågan var -"hur skall det gå till". Och på det svarade du "ja". Intressant.
Han skriver så fort så han inte hinner uppfatta vad han svara på😆

RoTe RoTe skrev:
Bara avrätta alla människor som inte är perfekta, tydligen...
Och framförallt de som gillar demokrati och ogillar censur. Rysspack, hela bunten.😀

• Haha
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Det håller jag med om. Men det gick ju sådär. De flesta israeler lever ju, trots att terrorstaten Israel håller på att begå självmord.

Men, vad har det med ryska pengar och JAS att göra?
inte mycket, det var Fairlane som drog in knarklangare från Turkiet/MENA, som jag svarade, inte dig.
Sen kryper antisemiten @Intet fram och försvarar Hamas.

• Gilla
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Han skriver så fort så han inte hinner uppfatta vad han svara på😆
Det är ett genomgående tema. Sök och förundras.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det finns inget juridiskt prejudikat för detta. Skall även alla andra ryska tillgångar i EU konfiskeras?
Jodå, det gör det. Putin har själv skapat det när Ryssland beslagtog västerländska tillgångar.

Intet Intet skrev:
Vi klampar ut på ett minfält med förbundna ögon helt ovetandes var vi befinner oss.
Vaddå minfält? Vad ska Putin göra? Börja kriga mot EU? Visst, då får han väl göra det då.

• Gilla
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Det handlar här om en regim som agerar på samma sätt som Nazityskland agerade i de ockuperade områdena.
Om du tycker att språkbruket är fel när det gäller vår tids Hitler, tycker jag synd om dig.
Du relativerar på ett mycket opassande sätt de förbrytelser som Nazityskland genomförde i okkuperade områden. Tyskarnas omänskligheter var såpass enastående att man inte jämför andras grymheter mot dem. Läs på historia.
Även om ryssarna har dödat civila i Ukraina och begått andra krigsbrott så är det lite mot det industriellt organiserade mördandet som Tyskarna ägnade sig åt. Putin är inte vår tids Hitler, det är stora skillnader. Än finns inga koncentrationsläger i tysk maner i Ryssland, än finns inga massavrättningar i okkuperade områden. Folk i Ryssland har fortfarande begränsad tillgång till Internet och kan lyssna på utländska medier. Det kan ändras när som helst.
Och ja, ditt språkbruk är helt opassande. Du kan inte beteckna ett folk som pack, då beger du dig på en nivå som Hitler använde.

• Gilla
  • Älska
Intet och 1 till
  • Laddar…
J
P Peter787 skrev:
inte mycket, det var Fairlane som drog in knarklangare från Turkiet/MENA, som jag svarade, inte dig.
Sen kryper antisemiten @Intet fram och försvarar Hamas.
Ursäkta vem tog upp Hamas?
P Peter787 skrev:
När det gäller Hamas-Greta,
Andas läs, läs en gång till innan du svarar😉

P
Intet Intet skrev:
Och framförallt de som gillar demokrati och ogillar censur. Rysspack, hela bunten.😀
Tyvärr finns det för lite demokrati i Ryssland. Jag har varit där flera gånger, och tyvärr älskar många ryssar en 'stark' ledare, tänk Stalin, vars staty nu åter finns på många ställen igen 🤮🤮🤮🤮

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.