16 614 läst ·
783 svar
17k läst
783 svar
Försäljning av Gripen, frysta ryska tillgångar mm
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vill köpa, för vad? Ca en miljard sek per flygplan, är det något svenska skattebetalare ska stå för?A ajn82 skrev:
Det har talats om att använda de frysta ryska medlen till vapeninköp åt Ukraina. Hittills har endast avkastningen av de konfiskerade tillgångarna använts. Det blir i så fall intressant att se Rysslands reaktion och att ett sådant beslut kommer att sändas chockvågor genom hela det finansiella systemet då mindre demokratiska länder börjar oroa sig för sina tillgångar och söker sig bort från väst.RoTe skrev:
Tanken är väl att Ryssland får betala, det finns frysta ryska tillgångar motsvarande 1500miljarder kr på ett finansiellt institut i Belgien.
Yeeeeesssss. Jag går I trådens positiva anda. Belgarna börjar förstå åt vilket håll ett sådant vansinne skulle ta Europa.A Abies koreana skrev:
"Väldigt väldigt riskabelt."
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/2000-miljarder-pa-bordet-nar-eu-ledarna-mots
Äntligen en positiv uppgift. Det ger hopp inför framtiden. Yeeeeesssss!
Jag svarade en medlem här som undrade över om svenska skattemedel skall finansiera Ukrainas köp av svenska Jas 39 Gripen plan. För att vara övertydlig 😀 jag har inte supportat varken det ena eller det andra, bara informerat om dagsaktuella nyheter.Intet skrev:
"tänkande August" var en klok person, tänkte först och talade sedan - kan det va´ nå´t för Intet kanske 😏
Yeeeeesssss.A Abies koreana skrev:
Det var bara ett allmänt glädjebesked till ditt inlägg. Alltså inte en kommentar om din personliga uppfattning, om vilken jag vet, ringa.
Yeeeeesssss.A Abies koreana skrev:
Verkligen. Det gäller oss alla, skulle jag vilja påstå. I detta fall framförallt EU som risker att bli sedd som väldens största tjuv. Och vem vill ge sina pengar till en opålitlig drucken?
Trodde aldrig att Belgien skulle bli Europas ledstjärna. Yeeeeesssss för Hercule Poirot och Van Damme.😁
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 905 inlägg