371 läst ·
1 svar
371 läst
1 svar
Hur hantera försenat soffbord
Hej,
Beställt ett - vad vi tycker - tjusigt soffbord från Asplunds. Mkt bra service inledningsvis och förväntad leveranstid 10 veckor. Bordet är en del av pågående projekt att snygga till hemma, men eftersom det är/var dyrt vill vi gärna ha det hemma på plats innan resterande inköp.
Efter 12 veckor kontaktar vi Asplund för att höra när leveranserna kommer. Visar sig vara något produktionsfel på vårt bord / underrede så de ska fixa ett nytt och därav försening.
Tiden går och vi hör inget så kollar läget igen - nya problem med vårt underrede och därav ytterligare försening. Sommaren kommer och vi ber dem avvakta skicka något tills vi är tillbaka från semestern.
Efter semestern kollar vi igen status, men får då svar av personen vi haft dialog med att hen inte ska hantera sådana här ärenden och ber oss kontakta butiken. Nu börjar jag ilskna till, kan inte den här personen, som är medveten om att vi väntat betydligt längre än 10 v, hantera kontanter mellan oss och bolaget.
Så här håller det på, vi ringer och mailar Asplund. De förstår vår frustration, lovar att återkomma sen blir det tyst. Vi ringer igen och då är det bara ”dagar tills bordet ska levereras” och sen går det en vecka till.
Har nu väntat 6 månader på detta förbannade bord, som vi tycker är supersnyggt och gärna vill ha. Men det blir en fars med bolaget som enligt mig sköter det rätt illa. Vi försöker tjata till oss rabatt (i princip hinta om att de kan komma undan bara de är lite snitsiga) och visst, 20% kan vi få, men fasen - nöja sig med det?
Aja jag är frustrerad, känns som att inget biter och är besviken över hur de sköter sina kunder. Är väl en liten kund sett ur deras perspektiv men kan tycka man åtminstone ska vara proaktiv. Vad göra? Avbeställa (det torskar nog vi mest på. Vill ha bordet)? Skrika högre? Vifta med Konsumentverket?
För den nyfikne: Problemet tycks vara något med bets-blandningen till deras bord.
Rant over.
Beställt ett - vad vi tycker - tjusigt soffbord från Asplunds. Mkt bra service inledningsvis och förväntad leveranstid 10 veckor. Bordet är en del av pågående projekt att snygga till hemma, men eftersom det är/var dyrt vill vi gärna ha det hemma på plats innan resterande inköp.
Efter 12 veckor kontaktar vi Asplund för att höra när leveranserna kommer. Visar sig vara något produktionsfel på vårt bord / underrede så de ska fixa ett nytt och därav försening.
Tiden går och vi hör inget så kollar läget igen - nya problem med vårt underrede och därav ytterligare försening. Sommaren kommer och vi ber dem avvakta skicka något tills vi är tillbaka från semestern.
Efter semestern kollar vi igen status, men får då svar av personen vi haft dialog med att hen inte ska hantera sådana här ärenden och ber oss kontakta butiken. Nu börjar jag ilskna till, kan inte den här personen, som är medveten om att vi väntat betydligt längre än 10 v, hantera kontanter mellan oss och bolaget.
Så här håller det på, vi ringer och mailar Asplund. De förstår vår frustration, lovar att återkomma sen blir det tyst. Vi ringer igen och då är det bara ”dagar tills bordet ska levereras” och sen går det en vecka till.
Har nu väntat 6 månader på detta förbannade bord, som vi tycker är supersnyggt och gärna vill ha. Men det blir en fars med bolaget som enligt mig sköter det rätt illa. Vi försöker tjata till oss rabatt (i princip hinta om att de kan komma undan bara de är lite snitsiga) och visst, 20% kan vi få, men fasen - nöja sig med det?
Aja jag är frustrerad, känns som att inget biter och är besviken över hur de sköter sina kunder. Är väl en liten kund sett ur deras perspektiv men kan tycka man åtminstone ska vara proaktiv. Vad göra? Avbeställa (det torskar nog vi mest på. Vill ha bordet)? Skrika högre? Vifta med Konsumentverket?
För den nyfikne: Problemet tycks vara något med bets-blandningen till deras bord.
Rant over.
Hej
Vill ni verkligen ha bordet så är det tyvärr bara att vänta på att leverantören lyckas tillverka det.
Alternativet är att häva köpet då det gått mer än 30 dagar efter utlovad leverans. Då ska du vända dig till företaget du gjorde köpet/bokningen av.
Du har då rätt att få tillbaka allt du redan har betalat plus ersättning för utgifter du har haft.
https://www.konsumentverket.se/varo...-mobler-och-inredning/#4gc70mhyLLCfZr8XMnFCNj
Vill ni verkligen ha bordet så är det tyvärr bara att vänta på att leverantören lyckas tillverka det.
Alternativet är att häva köpet då det gått mer än 30 dagar efter utlovad leverans. Då ska du vända dig till företaget du gjorde köpet/bokningen av.
Du har då rätt att få tillbaka allt du redan har betalat plus ersättning för utgifter du har haft.
https://www.konsumentverket.se/varo...-mobler-och-inredning/#4gc70mhyLLCfZr8XMnFCNj
Klicka här för att svara