Fick för ett tag sedan en kungörelse från kommunen att grannen beviljats bygglov för "byte av tak på förråd".

Naiv (och okunnig) som jag är tolkade jag det som en mindre förändring, t ex byte av ytskiktet på taket. Nu visar det sig att ett låglutande tak byts ut mot ett sadeltak med "ordentlig" lutning.
Förrådet, som är väldigt stort, ligger i ett villakvarter och det nya taket blir tyvärr mycket "dominerande" för grannarna.

Borde kommunen inte uttryckt sig tydligare i stil med "ombyggnad av tak......" samt bifogat en ritning?
 
Nej, utan om man är orolig för såna ändringar så bör man begära ut sådana handlingar, därav kunggörelsen för att göra dig uppmärksammad på att något händer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.