S Seditqui #1 Medlem · 2 inlägg 5 mar 2020 14:51 Seditqui Medlem 2 inlägg 5 mar 2020 14:51 #1 Hej, Jag ska byta ut ett golvuttag och det nya uttaget har en förmonterad jord (se bild). Vad är poängen med detta? Bör jag byta ut och koppla jord direkt eller använda skarvklämma för att koppla på förmonterade kabeln? Tackar Mvh, Sedit Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, Jag ska byta ut ett golvuttag och det nya uttaget har en förmonterad jord (se bild). Vad är poängen med detta? Bör jag byta ut och koppla jord direkt eller använda skarvklämma för att koppla på förmonterade kabeln? Tackar Mvh, Sedit Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
useless #2 Lök. · Gävleborg · 43 717 inlägg 5 mar 2020 14:59 useless Lök. Gävleborg 43 717 inlägg 5 mar 2020 14:59 #2 Det är inte så att själva uttaget är gjort i metall och ska jordas det också?
S Seditqui #3 Medlem · 2 inlägg 5 mar 2020 15:04 Seditqui Medlem 2 inlägg 5 mar 2020 15:04 #3 Ah så måste det vara. Såg nu att det finns en plats för jord på själva uttaget. Tack Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Ah så måste det vara. Såg nu att det finns en plats för jord på själva uttaget. Tack Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder