Hej,

Jag ska byta ut ett golvuttag och det nya uttaget har en förmonterad jord (se bild). Vad är poängen med detta? Bör jag byta ut och koppla jord direkt eller använda skarvklämma för att koppla på förmonterade kabeln? Tackar

Mvh,
Sedit

Golvuttag med en förmonterad jordkabel i grönt och gult, på en svart yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är inte så att själva uttaget är gjort i metall och ska jordas det också?
 
  • Gilla
el_richard och 2 till
  • Laddar…
Ah så måste det vara. Såg nu att det finns en plats för jord på själva uttaget. Tack :)

Elsuttag med öppen baksida som visar anslutna elkablar med färgerna gul och grön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.