Har en uppfart där kanterna blir mer och mer övervuxna av ogräs.
Det är för mycket för att orka med att lösa för hand (jag har testat) och jag funderar på om en mindre jordfräs hade kunnat hjälpa till att få ordning på det.
Har kollat på en Ryobi RY18CVA, men funderar på om den är för klen eller kan det funka?
Det är för mycket för att orka med att lösa för hand (jag har testat) och jag funderar på om en mindre jordfräs hade kunnat hjälpa till att få ordning på det.
Har kollat på en Ryobi RY18CVA, men funderar på om den är för klen eller kan det funka?
Sånt där tar jag med gångskyffeln, men det är tungt trots att jag har betydligt mindre uppfart. Hjulhacka är redskapet för att göra samma jobb på större ytor. Kikat på en sådan? Sen kan man blåsa bort det kapade ogräset med lövblås.
Jag lånade och testade en hjulhacka men det var för mycket ogräs och uppfarten för hårdpackad, så jag kom ingen vart med den. Då var det nästan mer effektivt att ligga på knä med en liten handkultivator. Men det kommer jag inte orka göra på hela denna ytan så nu försöker jag hitta nåt bra sätt att snygga till det. 😊
Håller med föregående. Om det är gräsremsan mellan kantsten och gruset du tänker på är enda lösningen att gräva bort. Det ser ut som att gräset är högre. Om du vill höja vägbanan fungerar det att lägga tidningar på gräset och ett lager grus på det.
Jordfräs kan du glömma. Om du hittar en som är tillräckligt kraftigt för att luckra upp det skapar du ännu bättre förutsättningar för överblivna gräsrötter att växa upp.
Jordfräs kan du glömma. Om du hittar en som är tillräckligt kraftigt för att luckra upp det skapar du ännu bättre förutsättningar för överblivna gräsrötter att växa upp.
Klicka här för att svara