Medlem
· Västernorrland
· 12 037 inlägg
valfritt men du lär ju ändå hänga dem i nåt ovanför med nå spikband eller nåt.
Medlem
· Västernorrland
· 12 037 inlägg
det finns en manick som heter vattenpass..........en lite dyrare lösning är nån form av laserpass.
Medlem
· Västra Götaland
· 257 inlägg
Vad ska det bli för tak? Gips ? Spontant känns det ju svårt att skruva fast en skiva på en ned pendlad plåtregel. Är det hattprofil? Varför inte trä ?
Medlem
· Norrbotten
· 585 inlägg
Man använder så kallade sekundärreglar på 30cc alt 40cc beroende på skivtyp(900 alt 1200), ovanpå det - Beroende på hur stort rummet är - Så använder man sig av primärreglar på 1200cc.
Till dessa finns det speciellt anpassade clips för att få det hela att hålla ihop, slipsen kan skruvas i primären.
Patentband runt primären på lämpliga ställen och fäst i taket.
Clipsen marknadsförs av Lindab men säljs lite här och var, jag har en låda på nått bra ställe... Går ju iofs lika bra att skruva ihop sekundär och primär med blåpär, grispittar eller vad man nu vill kalla maskinskruv.
Och sist jag kollade så kom Sekundärreglarna i 3800 längd, i vart fall hos min leverantör. Men skulle man ändå behöva skarva så lägg dom i varandra och skruva eller hopnita ihop dem, se till att avlasta nära skarven med en primär.
Runt väggarna L-profiler eller 45 alt 70 Utlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till dessa finns det speciellt anpassade clips för att få det hela att hålla ihop, slipsen kan skruvas i primären.
Patentband runt primären på lämpliga ställen och fäst i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Clipsen marknadsförs av Lindab men säljs lite här och var, jag har en låda på nått bra ställe... Går ju iofs lika bra att skruva ihop sekundär och primär med blåpär, grispittar eller vad man nu vill kalla maskinskruv.
Och sist jag kollade så kom Sekundärreglarna i 3800 längd, i vart fall hos min leverantör. Men skulle man ändå behöva skarva så lägg dom i varandra och skruva eller hopnita ihop dem, se till att avlasta nära skarven med en primär.
Runt väggarna L-profiler eller 45 alt 70 Utlägg.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden