Jag håller på att tilläggsisolera en dörr. Längre roddarpinne för handtaget och skruvar för lås och handtag är lätt att hitta, men för låsvredet går jag bet. Finns det något enkelt sätt, typ en hylsa så att jag kan sätta på en till vredpinne. Eller ska man helt enkelt svetsa på en pinne på pinnen? (Tror det är stål). Gamla vredet har en pinne på ca 30 mm och jag behöver förlänga med ca 35 mm.
En snurrande topp av metall på en yta med sprucken textur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

C cazet skrev:
[länk]
Det där är en roddarpinne. Dom används för att koppla dörrhandtag till dörrlåset. 8x8 mm. Men som jag skrev så har jag redan en ny sån (fast längre, Julas är för kort för min dörr). Tack ändå.

Det jag är ute efter är alltså pinne till låsvredet.

Köp ett nytt låsvred, ett nytt blankt och fint som matchar dörrens uppfräschning.
Protte

prototypen prototypen skrev:
Köp ett nytt låsvred, ett nytt blankt och fint som matchar dörrens uppfräschning.
Protte
Fegisvalet. :) Har varit inne på det, men inte hittat något jag gillar. Det enda jag sett är Assa som säljs i en sats där jag i alla fall måste byta ut skruvarna (för korta) och pinnen/medbringaren.
ASSA toalettdörrlås i krom med skruvar och montagebeslag. Reapris 239 svenska kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.