Jag har ett smått irriterande problem, i ett av badrummen är varm och kallvatten till blandaren felkopplad. Varm är kall och kall är varm.
Enkelt att lösa! Men, som ni ser på bilden, ska jag byta dessa så räcker inte slangen till vänster till det högra röret. Det saknas ca 1-2cm.
Finns det någon förlängning eller likande för att få den att räcka?
Enkelt att lösa! Men, som ni ser på bilden, ska jag byta dessa så räcker inte slangen till vänster till det högra röret. Det saknas ca 1-2cm.
Finns det någon förlängning eller likande för att få den att räcka?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byt den raka kopplingen till en "lången" med planadapter mot blandarens anslutning så får du ca 3cm extra bygglängd på enklast möjliga sätt.
https://www.hornbach.se/p/vatette-r...60/?searchTerm=1947004&isInitialRequest=false
https://www.hornbach.se/p/vatette-planadapter-12-1945644/5630810/
https://www.hornbach.se/p/vatette-r...60/?searchTerm=1947004&isInitialRequest=false
https://www.hornbach.se/p/vatette-planadapter-12-1945644/5630810/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt, tack! Kan jag Skruva av översta delen på den undre kromade kopplingen och ansluta "lången" direkt på den?Krilleman skrev:
Eller måste jag montera bort hela befintliga kopplingen på röret?
Tackar ödmjukast, hade troligtvis inte hittat rätt delar alls utan hjälpen här.Krilleman skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Åkte dock på pumpen först när jag skulle byta och det var någon grön "pasta" på gängorna på den gamla mellandelen.
Gjorde lite research och köpte kit med lin och rörkit.
Resultatet syns ovan, det är helt tätt men ser det rätt ut?
Övriga kopplingar verkar vara gjorda med något fett/pasta och inte lin.
Såhär gjorde jag med den nya delen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aldrig lin + locher på klämringskoppling!Nilsanni skrev:
Åkte dock på pumpen först när jag skulle byta och det var någon grön "pasta" på gängorna på den gamla mellandelen.
Gjorde lite research och köpte kit med lin och rörkit.
Resultatet syns ovan, det är helt tätt men ser det rätt ut?
Övriga kopplingar verkar vara gjorda med något fett/pasta och inte lin.
Såhär gjorde jag med den nya delen:
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

