Hej!
Är förhöjningsringens uppgift att ge tätskikt/brunsmanschett en mjuk nergång i brunnen och ett ställe/spår att fästa klämringen. Detta förekommer främst vid gjuten platta där man flytspacklar till fall och lägger ev värmekabel när brunnen är på plats.
Har jag förstått rätt?
Mvh
Är förhöjningsringens uppgift att ge tätskikt/brunsmanschett en mjuk nergång i brunnen och ett ställe/spår att fästa klämringen. Detta förekommer främst vid gjuten platta där man flytspacklar till fall och lägger ev värmekabel när brunnen är på plats.
Har jag förstått rätt?
Mvh
En förhöjningsring är ju vad det låter som. ligger brunnen för lågt använder man ju en sådan för att få upp brunnen i önskad nivå. Svårt att få till det med tätskickt och kakel mm om brunnen ligger för djupt. Men bäst är det ju om man sätter brunnen rätt från början 
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Den översta delen av brunnen ska ju ligga i nivå med tätskiktet vilket betyder att om du t.ex inte behöver byta brunnen men vill lägga in golvvärme och då behöver flytspackla golvet så kan man använda förhöjningsring så att det blir rätt i nivån.
Förhöjningsringen är inte till för att skapa ett ställe att sätta klämringen.
Den ska sättas längst ner i brunnen oavsett förhöjningsring eller inte.
Förhöjningsringen är inte till för att skapa ett ställe att sätta klämringen.
Den ska sättas längst ner i brunnen oavsett förhöjningsring eller inte.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ja, så ser det ju faktiskt ut och det ser ju rätt ut så jag ber om ursäkt för min felformulering. :blushing:
Jag syftade mest på att man inte behöver förhöjningsring för att skapa en plats för klämringen utan den finns det plats för i brunnen utan förhöjningsring också.
Arbetar själv med Jafos brunnar så jag är inte helt insatt i Purus lösningar heller. :blushing:
Jag syftade mest på att man inte behöver förhöjningsring för att skapa en plats för klämringen utan den finns det plats för i brunnen utan förhöjningsring också.
Arbetar själv med Jafos brunnar så jag är inte helt insatt i Purus lösningar heller. :blushing:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ok... misstänkte det var något sådant du syftade på men tyvärr är det ej möjligt av olika anledningar...
- Jag har fått mängder av varningar innan där det påpekats att jag gjort reklam för mig för att skaffa kunder via forumet trots inte fallet varit så utan jag har bara försökt vara hjälpsam där jag kan.
- Jag är tyvärr för din del mer än fullbokad in i början på nästa år och har således inte möjlighet att ta mig an fler arbeten det närmsta halvåret, vilket jag personligen är ganska glad över trots allt.
Dessutom är det som så att just badrum med torktider och annat gör att det blir ganska fördyrande med transporter och liknande.
Så tyvärr... men jag hoppas du hittar en seriös hantverkare i din närhet som kan hjälpa dig.
- Jag har fått mängder av varningar innan där det påpekats att jag gjort reklam för mig för att skaffa kunder via forumet trots inte fallet varit så utan jag har bara försökt vara hjälpsam där jag kan.
- Jag är tyvärr för din del mer än fullbokad in i början på nästa år och har således inte möjlighet att ta mig an fler arbeten det närmsta halvåret, vilket jag personligen är ganska glad över trots allt.
Dessutom är det som så att just badrum med torktider och annat gör att det blir ganska fördyrande med transporter och liknande.
Så tyvärr... men jag hoppas du hittar en seriös hantverkare i din närhet som kan hjälpa dig.
Klicka här för att svara