Jupp, stämmer, värmesystem är det som det gäller.

MathiasS skrev:
Tycker? Här tycks ingenting. Jag bara refererar till en produkt.....:) Om du tänker på valet mellan t-kors och fördelare så tycker jag nog ingenting heller faktiskt. Snyggare med fördelare men i en gammal installation kanske det är lättare att anpassa sig med ett custom-bygge....
Nej jag syftade på att du "tyckte" vad jag precis hade skrivit i inlägget ovan dig.

d^_^bOk, Ok!

Jag tar upp den här tråden igen, då jag är i en liknande situation.

Jag behöver en fördelare, och funderar också på denna lk uni, men undrar dels vad det är för invändig dimension på själva stammen som avsticken går ut ifrån. Har försökt kolla på lk's hemsida utan resultat. Måste ju se så man får tillräckligt flöde genom själva fördelaren.

Är det samma dimension på stammen på den med g20 avstick som den med g15?

Sen undrar jag om det går att ansluta prisolrör till dessa? Eller är det bara för lk's egna slangar? Är det plan yta för halvkoppling så borde det funka? Någon som vet?

Krilleman
petterovski skrev:
Jag tar upp den här tråden igen, då jag är i en liknande situation.

Jag behöver en fördelare, och funderar också på denna lk uni, men undrar dels vad det är för invändig dimension på själva stammen som avsticken går ut ifrån. Har försökt kolla på lk's hemsida utan resultat. Måste ju se så man får tillräckligt flöde genom själva fördelaren.

Är det samma dimension på stammen på den med g20 avstick som den med g15?

Sen undrar jag om det går att ansluta prisolrör till dessa? Eller är det bara för lk's egna slangar? Är det plan yta för halvkoppling så borde det funka? Någon som vet?
Har du kollat på denna sidan?!

Och självklart går det fint att montera prisol på dessa fördelare. Dom är ju gängade, en lämplig övergång med rätt gänga och du är snart ihop med prylarna!

Kanske en LK Fördelare UNI-25-c/c 50 kan vara något för dig?
25 gänga i ändarna och 20 i stickena!

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.