Jag har ett nyrenoverat badrum där jag idag, då det gått tre månader efter att renoveringen var klar, tänkte sätta igång golvvärmen. Jag har alltså väntat tre gånger så lång tid som anmodat eftersom det har varit sommar och jag inte har behövt den.
Det som förbryllar mig är att det på bildskärmen på på Plejds termostat TRM-01 står ”Golv inställt till 15 grader. Golv nu 28 grader.” Se bild.
Golvet är ju svalt på ytan och håller definitivt inte 28 grader.
Vad indikerar ”28 grader”?
Det som förbryllar mig är att det på bildskärmen på på Plejds termostat TRM-01 står ”Golv inställt till 15 grader. Golv nu 28 grader.” Se bild.
Golvet är ju svalt på ytan och håller definitivt inte 28 grader.
Vad indikerar ”28 grader”?
Jag ser ingen annan möjlighet än att något är felkonfigurerat eller rent av trasigt. Jag skulle ta upp det med den som installerat golvet och termostaten.
Om nu golvet inte är 28 grader förstås.
Om nu golvet inte är 28 grader förstås.
Jag, liksom Plejd, tror snarare att det handlar om en inställning. Så här svarar Plejd:Alfredo skrev:
"Det beror lite på hur termostaten är inställd.
Du kan ställa den som rumsgivare (dvs, skärmen mäter temperaturen i rummet) eller som golvgivare (mäter temperaturen i golvet)
Du kan också kolla med elektrikern och i inställningarna för termostaten i appen vilken golvsensor som använts så att det stämmer överens med den fysiska golvgivaren och vad som står i appen."
Klicka här för att svara