Dom senaste två månaderna har min Acetec gått konstant med full drift. Det blir runt 300kwh/månad med tanke på att den drar 500w/h. Detta trots att jag haft runt 61-64 %RF i grunden (enligt mina trådlösa mätare) och haft hygrostaten ställd på 68-69 %RF. Enligt tillverkaren beror detta på tröghet i hygrostaten, det verkar alltså som att jag måste ha hygrostaten ställd över 70% om jag inte vill avfukta grunden mer än ner till ~65% RF. Någon annan som har det här problemet?

Tycker det är konstigt att man över huvud taget behöver avfukta denna tid på året. Man måste fråga sig varifrån fukten kommer? Jag har haft 55-65%RF och sakta sjunkande temperatur - från ca 12 grader till nu 8 grader sedan slutet av september utan avfuktning. Vad händer om du stänger av avfuktaren?

Jag testade att ställa hygrostaten till en bit över 70% RG igår. Imorse hade jag 66 resp 68%RF så helt klart behövs avfuktning om jag ska hålla mig under det. Fukten måste komma från grundmur och från bostadsutrymmet...

Installerade min AceTec 24/8 och fram tills idag 28/11 har den dragit 457 KWH. Har tätat rätt seriöst. Ligger nu på RF 50% och +5 i temp i nordvästra hörnet. Har dock -11 ute sen 2 dagar tillbaka. Tror inte den avfuktat något senaste månaden. Låter den bara gå för cirkulationen. Har hygrometern ställd på 65%

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.