Ja, det är ställbar hydraulisk drivning på båda valsar.terhoy skrev:722 MTh, er det med hydraulisk innmating? Min har mekanisk mating med drift på en rulle.
Har hatt "service" på huggeren i dag. Begynte å få mye stikkere sist jeg produserte flis og oppdaget i dag at motstålet var slitt. Har funnet en nettside, www.tole.se, som selger kniver og motstål til huggeren. Totalt 1 825 kr for fire kniver og mostål. Kjenner du til noen andre steder som ev har dette til lavere pris?
Återkommer med stålpriser.
Jepp med 3 till 1 utväxling, lite lågt för nu är det högsta växeln och högen på "bilen"bax skrev:
vilket ger 1 :1 till vändlådan och så ner 3 gånger där ger cirkus 600 varv till huggen
1800varv motor.
Funkar ju men det hade varit bättre med 1:2 på vändlådan så man inte hade behövt ha högsta växeln och så mycke varv, men men den var ju gratis!
Gav 9000:- för Scanian, är väl kring 200hk i en sån tror jag.
Verkar vara en bra affär än så länge, dom spinner riktigt fint dom gammla scania
6 : orna.
Det tråkiga är ju att det blir ett klumpigt bygge hade varit fint med något mindre om man ska på ut på entreprenad
Motor, låda, vändlåda och hugg blir ganska långt.
Verkar vara en bra affär än så länge, dom spinner riktigt fint dom gammla scania
6 : orna.
Det tråkiga är ju att det blir ett klumpigt bygge hade varit fint med något mindre om man ska på ut på entreprenad
Motor, låda, vändlåda och hugg blir ganska långt.
Hei, kjøpte kniver og motstål hos en norsk levandør. Noe dyrere men raskere levering siden det er innenlands. 
Har du erfaring med justering av kniver og motstål for å få huggeren til å gå mest mulig effektivt?
Har du erfaring med justering av kniver og motstål for å få huggeren til å gå mest mulig effektivt?
bax skrev:
Nej, tyvärr inte.
Första åren köpte jag flis.
När jag sedan köpte huggen var stålen nyslipade och jag körde två år på det.
I somras lånade en polare huggen för att flisa upp bråte han hade liggande, eftersom där var sand på bråten så skickade han iväg stålen och lät slipa upp dom när han var klar. Sedan postade han in dom.
Så jag har skam till sägandes aldrig justerat in dom.
Första åren köpte jag flis.
När jag sedan köpte huggen var stålen nyslipade och jag körde två år på det.
I somras lånade en polare huggen för att flisa upp bråte han hade liggande, eftersom där var sand på bråten så skickade han iväg stålen och lät slipa upp dom när han var klar. Sedan postade han in dom.
Så jag har skam till sägandes aldrig justerat in dom.
Klicka här för att svara