3 510 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Förarbete: Nivåskillnad på golv
Hej,
Ursäkta denna nybörjarfråga....
Vi ska lägga click-laminat golv i köket.
Det lutar neråt där avloppet är, vilket leder till en nivåskillnad på en halv cm mellan hall o kök, där vi har rivit vägg (dvs, avloppet ligger nära väggen vi rev).
Hur fixar man en sån nivåskillnad? För det behövs väl?
Vi har som alternativ att inte lägga nåt golv där då vi ändå kommer att ha bänkskåp med höjd-justerbara ben.
Tack!
Ursäkta denna nybörjarfråga....
Vi ska lägga click-laminat golv i köket.
Det lutar neråt där avloppet är, vilket leder till en nivåskillnad på en halv cm mellan hall o kök, där vi har rivit vägg (dvs, avloppet ligger nära väggen vi rev).
Hur fixar man en sån nivåskillnad? För det behövs väl?
Vi har som alternativ att inte lägga nåt golv där då vi ändå kommer att ha bänkskåp med höjd-justerbara ben.
Tack!
Jag fick rekommendationen att inte ha golv under bänkskåp, om de skall vara fast monterade. Däremot under spis/ugn, diskmaskin och kyl/frys, så att man lätt kan dra ut dessa när det behövs.mish skrev:
Jag har lagt golv under köksskåpen, och skulle snarare rekommendera det.vicke skrev:
Skall du dessutom inte ha någon sockellist, så skulle det väl se mycket konstigt ut annars..?
Jag har lagt golv under köksskåpen, och skulle snarare rekommendera det.GoForIt skrev:
Skall du dessutom inte ha någon sockellist, så skulle det väl se mycket konstigt ut annars..? [/quote]
Helt rätt. Skall man inte ha någon sockel, så ser det bara konstigt ut att inte lägga golv under skåp. I mitt fall så har jag sockel som täcker insyn.. och i det fallet är det bara "onödigt" att lägga under skåpen.
Klicka här för att svara