Jag och sambon ligger i startgroparna för en badrumsrenovering. Tyvärr är vårt badrum inte speciellt stort vilket gör att vi har fått pussla lite mer placering av kommod, toalett, badkar o.s.v. Vi tänkte använda befintligt avlopp till kommoden och toaletten medan vi planerar att flytta avloppet till badkaret. Eftersom vi vill kunna duscha i badkaret så funderar vi på att köpa ett Svedberg Z150 duschbadkar med duschvägg. Det enda jag är fundersam över är om avståndet mellan badkaret och toaletten kommer bli för litet. Bredden på vårt badrum är idag 2,02 m och med kakel o.s.v. så lär det väl försvinna ytterligare några centimeter. Vi har tittat på en vägghängd Ifö Sign Art 6775 vilken om jag har räknat rätt kommer bygga ca 75 cm ut från väggen. Badkarets breda del kommer att vara i höjd med toaletten så att säga och den är 85 cm bred. Detta borde göra att utrymmet mellan badkar och toalett blir ca 40 cm vilket jag tycker känns lite litet. Vi har dock fått hjälp av ett företag att rita upp badrummet i 3D och enligt dem skulle detta inte vara några problem. Jag skulle vara hemskt tacksam för synpunkter och råd angående detta.

Menar du att det är 40 cm vid sidan av toaletten, så känns det som det räcker (jag är uppväxt i ett hus med toan placerad bredvid badkaret- inga problem), men om du menar 40 cm framför toan skulle jag nog fundera en extra gång för att hitta en alternativ lösning.

Där var jag lite otydlig märker jag nu när jag läser vad jag skrivit igen. Det är så himla självklart för en själv :) Det är 40 cm framför toaletten jag menar. Jag känner också att det kan bli lite trångt. Förstår inte riktigt hur de som har ritat upp badrummet åt oss har tänkt...får nog satsa på ett normalbrett badkar istället för Svedbergs duschbadkar :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.