1 865 520 läst ·
28 362 svar
1866k läst
28,4k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Vad är det för nya irritationsmoment som du upplever Volvon har i jämförelse med Teslan, förutom utformningen av mittkonsolen?Rabbithole skrev:
2023 Model Y LR. Det är väl främst layouten i inredningen och rymlighetskänslan jag tycker är bättre på Teslan.
Och Juniper är såpas tyst och bekväm att jag inte tycker Volvon är värd så mycket mer. Men jag hade nog inte köp någon av dom ny, för jag stör mig på några småsaker i Teslan och Volvon löser inte alla, och introducerar nya
Det enda jag irriterade mig på när jag körde var den slöa gasresponsen till och med i performance-läget. Det var bra kraft och acceleration när man trampade på, men det var en irriterande fördröjning.
Nu är jag van vid att köra Model Y Performance i sport-mode, så jag har nog andra referenser än de flesta andra som provar Volvon. Men i övrig tyckte jag Volvo överträffade Teslan i det mesta. Tyvärr också priset.☹️
Jo. Det var den här jag läste om:D djac skrev:
https://www.vibilagare.se/nyheter/honda-super-one-far-boostlage-och-manuell-lada
Men när jag söker lite på det så verkar både Porsche och Ferrari köra med samma koncept.
Motorljud är ju inget nytt, men att låta bilen dra ner på effekten nån halvsekund då och då när man accelererar för att det ska kännas som att den växlar känns som lite överkurs.
Det är kanske det Volvo försöker efterhärma på EX60 med sin irriterande fördröjning när man trampar på (kalla det vad du vill)-pedalen.redarn skrev:
Ja jag frågade om tid för att försöka förstå om jag skulle reagera. Eftersom man är olika och jag själv nästan uteslutande kör med ”eco” då jag använder bilen som praktiskt transportmedel (inte 100% av tiden men nästan alltid)Nicke Nyfiken skrev:
Då var det klart. Fiat 500e är den billigaste bilen att köpa OCH köra i USA:
https://supercarblondie.com/fiat-50...crePNjt9ToPZAPP5kw_aem_LDLp5OTDAJAp2pWomW1QiA
Hybrids had the lowest average annual ownership cost among the different powertrains studied, at $5,734; battery-electric vehicles averaged $6,189, while gas-powered cars came in at $7,025.
Stellantis
But the Fiat 500e managed to beat all of them individually.
Another EV also performed surprisingly well, with the Dodge Charger Daytona taking second place among electric vehicles.
https://supercarblondie.com/fiat-50...crePNjt9ToPZAPP5kw_aem_LDLp5OTDAJAp2pWomW1QiA
Hybrids had the lowest average annual ownership cost among the different powertrains studied, at $5,734; battery-electric vehicles averaged $6,189, while gas-powered cars came in at $7,025.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
But the Fiat 500e managed to beat all of them individually.
Another EV also performed surprisingly well, with the Dodge Charger Daytona taking second place among electric vehicles.
Ja jag har ju inte köpt en Performance-modell med 534 hästar för att köra i "eco".redarn skrev:
Men det betyder inte att det är fullgasacceleration vid varje ljussignal. Jag använder också bilen som praktiskt transportmedel. Men står jag till exempel vid en kraftigt trafikerad rondell så vill jag att bilen accelererar när jag trycker lite på gaspedalen när det blir en lucka. Inte att bilen börjar accelerera när luckan har passerat.
Känner igen problemet på min Isuzu dmax måste trycka gasen i botten om man ska hinna in i luckan🤪Nicke Nyfiken skrev:
Ja jag har ju inte köpt en Performance-modell med 534 hästar för att köra i "eco".
Men det betyder inte att det är fullgasacceleration vid varje ljussignal. Jag använder också bilen som praktiskt transportmedel. Men står jag till exempel vid en kraftigt trafikerad rondell så vill jag att bilen accelererar när jag trycker lite på gaspedalen när det blir en lucka. Inte att bilen börjar accelerera när luckan har passerat.
Tur att bilen är stor så folk flyttar på sig
OK. För sånt använder jag nog fortfarande eco läge läge (för jag ids inte byta) men en halvsekund fördröjning hade ju varit riktigt irriterande där.Nicke Nyfiken skrev:
Ja jag har ju inte köpt en Performance-modell med 534 hästar för att köra i "eco".