Nicke Nyfiken
N Nerre skrev:
Japp. Inget konstigt alls. Full tank så har den närmare 70 mils räckvidd. Jag kan alltså köra 30 mil innan räckvidden är nere under 40 mil. Och då jag till vardags kör kanske 3 mil i veckan i genomsnitt så dröjer det 10 veckor innan räckvidden är nere under 40 mil.
Med ett sådant körmönster hade jag behövt ladda min elbil 2 eller 3 gånger per år.

Vad handlar diskussionen om?

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Med ett sådant körmönster hade jag behövt ladda min elbil 2 eller 3 gånger per år.
Vad handlar diskussionen om?
Jag har inte lika stort batteri, så vore jag Nerre så skulle jag behöva ladda 5-6 ggr per år.
Men å andra sidan skulle jag aldrig behöva köpa bränsle, för mina solceller skulle alltid hålla bilen laddad.
Eller .. ev, skulle jag behöva köpa lite el en gång, någon gång i slutet av december ...

Jag tipsade min mamma om att sluta att ha bil alls, när hennes årliga körsträcka gick under 100 mil om året, för taxi skulle blivit billigare och enklare, men det ville hon inte lyssna på, så nu tankar hon ca 2 ggr per år, mest beroende att det tankas så fort nålen går under 1/2 ...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.