1 855 389 läst ·
28 157 svar
1855k läst
28,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Vi har en q8 etron 55 och har en årsnittförbrukning på 2,3 kWh/mil - totalt 3500 mil sedan förra augusti Så 2,8 kWh/mil låter extremt högt som ett snitt. Det är siffror vi kommer upp i mitt i vintern.
Det är väl dock ganska stor skillnad i effektivitet på första etron 55 och en q8 etron 55 där den förstnämnda är välkänd för att sörpla i sig stora mängder el. Förvisso med dåliga förutsättningar, men jag har för mig att den var uppe en rätt bra bit över 3kWh/mil i elbilsmagasinet (eller guiden om elbil som kanalen hette då) räckviddstest när det begav sig. Om det är en sådan som avses dvs.trähandtag skrev:
Det är det och nej den är inte bra mer än att det är mycket komfort för pengarna. Vi har den på jobbet vara för att köra inte allt för långt.Storsockret skrev:
Det är väl dock ganska stor skillnad i effektivitet på första etron 55 och en q8 etron 55 där den förstnämnda är välkänd för att sörpla i sig stora mängder el. Förvisso med dåliga förutsättningar, men jag har för mig att den var uppe en rätt bra bit över 3kWh/mil i elbilsmagasinet (eller guiden om elbil som kanalen hette då) räckviddstest när det begav sig. Om det är en sådan som avses dvs.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden