1 853 650 läst ·
28 130 svar
1854k läst
28,1k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Som jag uppfattat att systemet fungerar kan motorn inte driva generatorn utan att samtidigt ge kraft åt drivhjulen. Det skiljer hårdvaran från den hos en seriehybrid. Och jag tror att få använder konstant varvtal för att det inte är optimalt. Behöver man inte högsta effekt är det mycket effektivare att gå ner i varv än att stänga gasspjället.P PHPersson skrev:
Det finns väl inga laddhybrider av något system som kan gå 20+ mil på en laddning? Och jag tror att det beror på att den skulle bli tung komplicerad och dyr.P PHPersson skrev:
Förbrukningen har väl nästan gått ner till hälften på bensinbilarna så det är betydligt billigare per mil idag.@ @ndreas skrev:
Ja, det är märkligt, något som är såpass farligt borde ha haft en helt annan utveckling, ta en i sammanhanget liten bagatell som cigaretter, gissar att den kurvan ser annorlunda ut.@ @ndreas skrev:
Han är en idiot och har alltid fel, det är därför han måste ändra sig hela tiden. Alla har väl tröttnat nu och bara ignorerar honom.Frerider skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden