1 820 537 läst ·
27 221 svar
1821k läst
27,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 679 inlägg
Undrar vad som felar, bilen borde enligt laddkurvor tugga i sig 125kW vid 40%.
Beror mycket på bilen eller Cirkle k.P Pin skrev:
Kia har det där problemet i Niro modellen. Trodde det var bara fel i min bil men problemet finns i andra.
Dock inget jag stör mig då jag laddar mestadels hemma med max 11kw. Vilket bilen klarar galant.
Nu har även Cirkle K strulat för mig, men jag fick överhuvudtaget ingen laddning där allt bara avbröts mitt i allt.
Testat Okq8 eller nån annan snabbladdare?
Den har aldrig strulat för mig dock segt där också med min bil. Men sett andra elbilar som fått rejäl laddning där!
Vilken årsmodell är det på bilen?
Angående flygplats och planerade resor är det ju alltid bäst att ha färdigt en 100% laddad bil eller för den delen tankad bil!
Det kan bli även strömavbrott och då är man körd oavsett drivmedel bensin/diesel pumparna stannar också vid strömavbrott!
Redigerat:
Aldrig laddat långsammare än 200+ toppar.
Går rykten på byn att det fortfarande tillverkas bilar med mindre än 800Voltssytem.
Herregud, mycket ska man höra.
Kan man väl lika gärna köra enhetligt med 12V på både lilla och stora batteriet.
Går rykten på byn att det fortfarande tillverkas bilar med mindre än 800Voltssytem.
Herregud, mycket ska man höra.
Kan man väl lika gärna köra enhetligt med 12V på både lilla och stora batteriet.
När jag laddade förra gången var det 80 kW från 20 till 50 %. Tror bilen är ganska ny. Hyrbil med få mil.kisumisu skrev:
Beror mycket på bilen eller Cirkle k.
Kia har det där problemet i Niro modellen. Trodde det var bara fel i min bil men problemet finns i andra.
Dock inget jag stör mig då jag laddar mestadels hemma med max 11kw. Vilket bilen klarar galant.
Nu har även Cirkle K strulat för mig, men jag fick överhuvudtaget ingen laddning där allt bara avbröts mitt i allt.
Testat Okq8 eller nån annan snabbladdare?
Den har aldrig strulat för mig dock segt där också med min bil. Men sett andra elbilar som fått rejäl laddning där!
Vilken årsmodell är det på bilen?
Angående flygplats och planerade resor är det ju alltid bäst att ha färdigt en 100% laddad bil eller för den delen tankad bil!
Det kan bli även strömavbrott och då är man körd oavsett drivmedel bensin/diesel pumparna stannar också vid strömavbrott!
Inte rädd att hela Storstockholm ska drabbas av strömavbrott.
Har inte möjlighet att ladda hemma med hyrbilen.
Bara ransionering på den elen som kommer på båt från hormuzsundet. 😉P Peter_Ker skrev:
Men risk för jobbiga elpriset sen på vintern finns det ju.
Var har du fått ransoneringen ifrån, och vet du k så fall hur en sådan ransonering skulle se ut?P Peter_Ker skrev:


