jlind74 jlind74 skrev:
Du hittar det hos SCB.se.
Skriv körsträckor i sökfältet.
Ex.
Länk
Se PB tab 4.
Det var ju inga enorma skillnader mellan 1 och 10 år gamla bilar.

Mikael_L
P PHPersson skrev:
räcker med att Trump skriver något meddelande på fyllan
Och trump är nykterist, så det går inte ens att skylla på fylla att det kommer konstiga inlägg, med massor av VERSALER i ....

• Gilla
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och trump är nykterist, så det går inte ens att skylla på fylla att det kommer konstiga inlägg, med massor av VERSALER i ....
Jag vet att han påstår det men jag tvivlar =)

• Haha
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Tja, det kanske är något annat än alkohol ...

• Haha
PHPersson
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
Tesla model Y har större bagage än Octavia, och nya Model 3 ska ha 3% mindre bagage än din skoda.. officiellt då.
Är det räknat på liter eller bredd, höjd, djup? För det är ju inte så att jag lastar bilen full med formbara saker, det är fyrkantiga saker som ska få plats.

Jag hittade inga mått på bagageutrymmet för Model Y, bara antalet liter.

N Nerre skrev:
Är det räknat på liter eller bredd, höjd, djup? För det är ju inte så att jag lastar bilen full med formbara saker, det är fyrkantiga saker som ska få plats.

Är detta sista frågan innan du slår till på en Tesla Y?

• Älska
  • Gilla
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
N Nerre skrev:

Om du verkligen är intresserad vilket jag betvivlar är det väl bara att åka till ett showroom och titta på utrymmet.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
N Nerre skrev:

Djup 108cm, bredd 94cm mellan hjulhusen.

Sen är det en gigantisk balja under golvet och plats i frunken.

Om dina lådor har rätt format kanske det passar, Björn Nyland brukar packa bilarna med banankartonger för att mäta volym. Det går att gräva fram listan

Satsuki Satsuki skrev:
Bara en liten kommentar, ang lastutrymme; det handlar inte bara om volym, för många handlar det om höjd/djup.
Våra hundburar går inte ens in i majoriteten av alla combi idag, och då har vi ändå inte stora burar eller hund. Polisen fick byta till Amarok som hundbil för att Volvo V90 var för låg i bagaget.
Om man regelbundet lastar kartonger eller boxar/resväskor kan man bli vansinnig på alla lutande bakrutor/bakluckor.

Så volym är alltså inte allt, det kan vara minst lika viktigt hur den är fördelad…
Framkom det inte att hundarn for illa i "flakskåpet" och har flyttat fram hundarna till baksätet 🤔

Satsuki
Tokslut Tokslut skrev:
Framkom det inte att hundarn for illa i "flakskåpet" och har flyttat fram hundarna till baksätet 🤔
De sitter i isolerade uppvärmda och ventilerade burar på flaket, iaf senaste fången jag såg en hundpatrull (några veckor sedan)

Satsuki
Tokslut Tokslut skrev:
Augusti 2024: [länk]

Dagens nyheter: [länk]
För min del får de har vovven var de vill (viktigt att de har det bra!) men bagaget på en V90 var iaf för litet/lågt. Men det är ju trenden på alla nya bilar, de kanske vänder snart?

Satsuki Satsuki skrev:
För min del får de har vovven var de vill (viktigt att de har det bra!) men bagaget på en V90 var iaf för litet/lågt. Men det är ju trenden på alla nya bilar, de kanske vänder snart?
Kombi lär fortsätta vara låga medans SUV, Crossover och minivans tar över rollen med rymliga bagage.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
P Pin skrev:
Är detta sista frågan innan du slår till på en Tesla Y?
Nja, det kan jag väl inte påstå, den är betydligt dyrare än en bensinare och eftersom jag bara kör 800 mil om året blir det svårt att motivera den extra kostnaden.

Men jag behöver i princip provpacka campingutrustningen för att se om det funkar. Den består liksom av färdigpackade klappboxar och resväskor, så det är väldigt viktigt att det finns både djup och bredd för att få in det. I både Octavian och min gamla Zafira gick det dessutom att få in under insynsskyddet.

Och hur mycket vikt takräcket kan ta är också relevant.

Rabbithole Rabbithole skrev:
Djup 108cm, bredd 94cm mellan hjulhusen.
Är djupet vid golvet eller i höjd med insynsskyddet? För det är två klappboxar stående på varandra som ska in, och sen kylväskan utanför dem.

Men 94 i bredd är nog tajt, Octavian har åtminstone 98.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.