1 802 222 läst ·
27 047 svar
1802k läst
27,0k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Är det räknat på liter eller bredd, höjd, djup? För det är ju inte så att jag lastar bilen full med formbara saker, det är fyrkantiga saker som ska få plats.Rabbithole skrev:
Jag hittade inga mått på bagageutrymmet för Model Y, bara antalet liter.
Är detta sista frågan innan du slår till på en Tesla Y?N Nerre skrev:
Om du verkligen är intresserad vilket jag betvivlar är det väl bara att åka till ett showroom och titta på utrymmet.N Nerre skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 281 inlägg
Djup 108cm, bredd 94cm mellan hjulhusen.N Nerre skrev:
Sen är det en gigantisk balja under golvet och plats i frunken.
Om dina lådor har rätt format kanske det passar, Björn Nyland brukar packa bilarna med banankartonger för att mäta volym. Det går att gräva fram listan
Framkom det inte att hundarn for illa i "flakskåpet" och har flyttat fram hundarna till baksätet 🤔Satsuki skrev:
Bara en liten kommentar, ang lastutrymme; det handlar inte bara om volym, för många handlar det om höjd/djup.
Våra hundburar går inte ens in i majoriteten av alla combi idag, och då har vi ändå inte stora burar eller hund. Polisen fick byta till Amarok som hundbil för att Volvo V90 var för låg i bagaget.
Om man regelbundet lastar kartonger eller boxar/resväskor kan man bli vansinnig på alla lutande bakrutor/bakluckor.
Så volym är alltså inte allt, det kan vara minst lika viktigt hur den är fördelad…
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Augusti 2024: https://polistidningen.se/2024/08/polishundar-far-flytta-till-baksatet/Satsuki skrev:
Dagens nyheter: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kritiserade-hundburar-skrotas-polishundar-flyttar-in-i-kupen
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 281 inlägg
Nja, det kan jag väl inte påstå, den är betydligt dyrare än en bensinare och eftersom jag bara kör 800 mil om året blir det svårt att motivera den extra kostnaden.P Pin skrev:
Men jag behöver i princip provpacka campingutrustningen för att se om det funkar. Den består liksom av färdigpackade klappboxar och resväskor, så det är väldigt viktigt att det finns både djup och bredd för att få in det. I både Octavian och min gamla Zafira gick det dessutom att få in under insynsskyddet.
Och hur mycket vikt takräcket kan ta är också relevant.