Mikael_L
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Rent generellt tänker man väl ofta på en ny marknad något sånt här:
[bild]

Då börjar man med något smalt (som Teslas roadster och modell S), går vidare med bredare erbjudanden (Tesla 3 och Y, VW-bilarna osv.) för att avslutningsvis få specialnischer för att räcka in de sista varianterna.

Så ni har väl båda lite lagom fel för att ni tittar ganska smalt.
Ja och allra först så var det ju rena rama kalle-anka-bilarna.
De behövde inte vara bra, praktiska, ha någon räckvidd eller ...

Nä, de skulle, och behövde, mest se ut som ... elbilar, för köparna då, så var det viktigast att signalera sitt bilval.

Två små, färgglada elbilar, en orange och en grön, står parkerade på en trottoar framför en grönskande bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En liten vit elbil med blommönster och "Toyota EV" text på sidan, kör längs en väg omgiven av träd och buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två elbilar, en grön och en svart, står parkerade bredvid varandra på en rad med andra bilar.

En liten blå elbil från mitten av 00-talet parkerad på en gata, med design som signalerar det tidiga stadiet av elfordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon av dessa är inte speciellt gammal, andra är från mitten av 00-talet jag ville bara visa bilder på hur de ofta såg ut just i början.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Start och stopp. Det kostar mer energi att accelerera än att hålla konstant fart.

Att accelerera en 1,5 ton tung bil från stillastående till 50 km/h drar antagligen mer energi än att hålla 110 på motorvägen i en kilometer.
Och om så vore, vilket består dina resor av mest?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.