Alfredo Alfredo skrev:
Alla bilar jag har haft har nog fått det med dagens bensinpris men inte så mycket mer heller. Någon som vet om de ”bryter” vid uppnått reservationsbelopp?
Ja. Hände mig flera ggr under pandemin. Sedan höjde de beloppet. 70 liters tank och 27 kr litern. Bara att tanka en gång till.

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Alla bilar jag har haft har nog fått det med dagens bensinpris men inte så mycket mer heller. Någon som vet om de ”bryter” vid uppnått reservationsbelopp?
Ojaaa, fick aldrig fullt när sossarna styrde 🤬

• Ledsen
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sshhh, avslöja inte det hela nu. Det är bara bra att det finns många som fortsätter att köra fossilbilar - för mig ...
Kostnaden för eller eller flytande bränsle är försumbart jämfört med värdeminskningen till den grad att köper du en ny bil är det skit samma om det är el, bensin eller diesel vad gäller ekonomi.
Med begagnade bilar är det en helt annan sak.

• Gilla
martin43 och 3 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Ha ha...
Jag som trodde jag var sist att använda mobilen för betalning när jag började med det för 3-4 år sedan.

Måste säga att det är smidigt att inte ha med sig något annat än mobilen när man går hemifrån. Jag har allt i mobilen.
Kreditkort.
Digitalt ID.
Bilnyckel.
mm...

Ja jag vet att jag bittert kommer ångra mig en vacker dag...😳
Jag kom hem från Rhodos där jag badade med min telefon i havet, andra gången på 5 år:)
Bilen stod inlåst i garage med skylt avläsning på flygplatsen som fungerade in men inte ut.
Hade allt på mailen som man inte kom åt då den var låst till telefonen
Telefonsupporten svarade inte kl 3 på natten då vi ringde på min flickväns telefon och bommen var nere.
Min räddning var att jag skrivit ut lappen med qr kod så det blir mitt tips till alla som parkerar i låsta obemannade garage och som vill hem med bilen efter semestern:)

• Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Jag kom hem från Rhodos där jag badade med min telefon i havet, andra gången på 5 år:)
Bilen stod inlåst i garage med skylt avläsning på flygplatsen som fungerade in men inte ut.
Hade allt på mailen som man inte kom åt då den var låst till telefonen
Telefonsupporten svarade inte kl 3 på natten då vi ringde på min flickväns telefon och bommen var nere.
Min räddning var att jag skrivit ut lappen med qr kod så det blir mitt tips till alla som parkerar i låsta obemannade garage och som vill hem med bilen efter semestern:)
Annars kan man ju tipsa om att inte bada med telefonen... 😉

• Haha
  • Gilla
Myckling och 5 till
  • Laddar…
Tål inte alla telefoner vatten nu för tiden? Alla jag har haft de senaste 5-10 åren har i alla fall tålt ett bad utan djupdykning.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Inte om skärmen släpper från sin ram...
En mobiltelefon med reflekterande skärm ligger på ett fönsterbräde bredvid ett tomt papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
djac
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Ha ha...
Jag som trodde jag var sist att använda mobilen för betalning när jag började med det för 3-4 år sedan.

Måste säga att det är smidigt att inte ha med sig något annat än mobilen när man går hemifrån. Jag har allt i mobilen.
Kreditkort.
Digitalt ID.
Bilnyckel.
mm...

Ja jag vet att jag bittert kommer ångra mig en vacker dag...😳
Körkortet måste man väl fortfarande ha med sig fysiskt?

B bhus2021 skrev:
Ja, det är 500kr i böter på att inte ha det med. Men...
...jag har stoppats av polisen ett par gånger i rutinkontroller utan att ha körkort med mig och de har då bara kollat upp det på datorn och sedan har jag fått köra vidare med uppmaningen att ta med det nästa gång...

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
B bhus2021 skrev:
Ett kort tag till bara

Nicke Nyfiken
Alfredo Alfredo skrev:
Räcker mobilen för att köra bilen?
Ja.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
B bhus2021 skrev:
Det ligger alltid i bilen.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
pacman42 pacman42 skrev:
Ja, det är 500kr i böter på att inte ha det med. Men...
...jag har stoppats av polisen ett par gånger i rutinkontroller utan att ha körkort med mig och de har då bara kollat upp det på datorn och sedan har jag fått köra vidare med uppmaningen att ta med det nästa gång...
Frugan har blivit stoppad 2 ggr de senaste åren utan att ha körkort eller annan ID-handling med sig. Inga problem. Några kontrollfrågor bara.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Det är ju ett digitalt körkort på gång, men det kommer att ta några år. Man måste bland annat hålla sig inom det EU-direktiv som finns i frågan.

Hur gör ni när ni går till Apoteket, eller vårdcentral? Ett tips är att skydda telefonen med en sådan här där man kan ha några kort och kanske till och med en hundralapp när alla betalningsmedel är uttömda (är en nyhet sedan några tillbaka😉, om ni känner till detta- viss ironi kan förekomma)

Brun plånboksfodral för mobiltelefon med plats för kort och kontanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.