1 741 877 läst ·
26 085 svar
1742k läst
26,1k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 953 inlägg
Tycker nog det är bäst att räkna totalkostnad för båda fallen på elen och sen ser man skillnaden i båda fallen. Då är allt med.
Sen har vi den där effektavgiften. Jag har 84:-/kW så man vill ladda när solen är uppe eller nattladda långsamt 22-06
Sen har vi den där effektavgiften. Jag har 84:-/kW så man vill ladda när solen är uppe eller nattladda långsamt 22-06
Jag skulle vilja påstå att K är lika rätt som k. Det föreligger ingen egentlig förväxlingsrisk. Eller till vad vill herrar Messersmith använda KWh? Vad vill ni uttrycka som KelvinwatttimmeAlfredo skrev:
Ännu ingen effektavgift i vår kommun- ÄN. Ännu svårare att räkna med effekterna- tycker det känns som en minskad frihet, vilket står i motsatts till var samhället har utvecklat sig sista 40 åren.
1024 Wh. 😉 Men det är irrelevant för den korrekta förkortningen för 1000 är k.lilytwig skrev:
https://sv.wikipedia.org/wiki/SI-prefix
Orka!!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 905 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 953 inlägg
Det kommer absolut bättre bilar, men det gör inte de befintliga sämre. Så länge bruksvärdet är gott, kommer de behålla värdet bra. Störst risk är de billiga bilarna med små batterier nu när CATL börjar trycka ut NAXTRA cellernaG G.L. skrev: