Tycker nog det är bäst att räkna totalkostnad för båda fallen på elen och sen ser man skillnaden i båda fallen. Då är allt med.

Sen har vi den där effektavgiften. Jag har 84:-/kW så man vill ladda när solen är uppe eller nattladda långsamt 22-06

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är ju nästan så man saknar @Daniel 109 när någon påstår sig vara fysiker och skriver KWh.
Någon som vet vart han tagit vägen? Ibland saknar även jag en ordningsman här. KWh GAAAAHHHH!!! 😂

• Gilla
  • Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Men inte så många pekpinnar...

Alfredo Alfredo skrev:
Någon som vet vart han tagit vägen? Ibland saknar även jag en ordningsman här. KWh GAAAAHHHH!!! 😂
Jag tror han blev klar med att uppfostra mig.

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle vilja påstå att K är lika rätt som k. Det föreligger ingen egentlig förväxlingsrisk. Eller till vad vill herrar Messersmith använda KWh? Vad vill ni uttrycka som Kelvinwatttimme

Ännu ingen effektavgift i vår kommun- ÄN. Ännu svårare att räkna med effekterna- tycker det känns som en minskad frihet, vilket står i motsatts till var samhället har utvecklat sig sista 40 åren.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Eller till vad vill herrar Messersmith använda KWh?
1024 Wh. 😉 Men det är irrelevant för den korrekta förkortningen för 1000 är k.

https://sv.wikipedia.org/wiki/SI-prefix

trähandtag trähandtag skrev:
Ännu ingen effektavgift i vår kommun- ÄN. Ännu svårare att räkna med effekterna- tycker det känns som en minskad frihet, vilket står i motsatts till var samhället har utvecklat sig sista 40 åren.
Om drygt två veckor införs det hos mig.

Alfredo Alfredo skrev:
1024 Wh. 😉 Men det är irrelevant för den korrekta förkortningen för 1000 är k.

[länk]
Det betyder inte att K är fel, men det ser fult ut.

lilytwig lilytwig skrev:
Det betyder inte att K är fel, men det ser fult ut.
Jo! Både fel och fult. 😉🤓😱

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Köper man en ny elbil i dag kan den inom kort vara tekniskt föråldrad. Utvecklingen går i rasande takt och är uförutsägbar. Det är som att spela på lotteri.

Orka!!!!
Klart vi gör.
har man OCD så har man.
😉

• Älska
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
G G.L. skrev:
Köper man en ny elbil i dag kan den inom kort vara tekniskt föråldrad. Utvecklingen går i rasande takt och är uförutsägbar. Det är som att spela på lotteri.
Det kommer absolut bättre bilar, men det gör inte de befintliga sämre. Så länge bruksvärdet är gott, kommer de behålla värdet bra. Störst risk är de billiga bilarna med små batterier nu när CATL börjar trycka ut NAXTRA cellerna

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.