1 821 373 läst ·
27 226 svar
1821k läst
27,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Det irriterar mig otroligt när folk som inte har barn ställer sig på familjeplatserna och nån mamma med tre små ungar får sträva med vagnen och ungarna i släptåg till en trång parkering längre bort med risk för att barnen blir påkörda på parkeringen. Varför är man så lat så man tar en parkering avsedd för att minska risker och förenkla för småbarnsföräldrar? Många gånger är det folk i kanske 25-30 eller 50-årsåldern. Vore det en tant eller farbror på 75 med lite rörelseproblem så skulle jag inte säga nåt, de har också ett behov. Men nån fullt frisk? Att ta en laddplats utan att ladda är väl inte riktigt lika illa, men man kan tänka sig att någon som faktiskt behöver ladda inte kan göra det.Hemingway skrev:
Fast om det står bilar utan laddmöjlighet på laddplatserna så visar det väl att folk som kör elbil är som alla andra, finns alltid en kategori som vill ha närmaste parkeringen till dörren och inte bryr sig om den är skyltad för familj, släpvagn, handikapp eller vad det nu kan vara.
Jag står ofta långt ifrån dörren för att inte behöva stå bredvid dessa människor som jag upplever mer benägna att orsaka dörruppslag och andra parkeringsskador...
Det är lite samma sak som när på tubbelbana/tåg en till synes fullt frisk person inte reser sig och låter någon gravid, handikappad eller äldre sätta sig, speciellt om denne satt sig på stolarna markerade för de med behov.
Tror många butiker tänkte om där och lärde sig att de som behöver ladda inte har problem att gå några extra meter, då slipper man problem med folk som blockar laddplatserna.Nötegårdsgubben skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 687 inlägg
Dessutom går det oftast snabbare att ta första bästa plats en bit från entren istället för att leta efter den som är närmast.Hemingway skrev:
Det beror ju helt på hur lång tid man tror att utvecklingen tar, någon måste ju vara först ut med det som inte stöds av andra. Om ingen införde något som ännu inte har stöd hos "den andra parten" så skulle ingen utveckling alls ske.T TH885 skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
1000v laddare finns ju att köpa, så det är egentligen bara en fråga om laddbolagen vill investera i 1000v. Känns väl ändå rimligt för nästa generations snabbladdare
Kommer du ihåg saker som Radio,T TH885 skrev:
TV, FärgTV, CC, VHS, CD, DVD mm. Massor av folk resonerade som du. Det finns inga sändningar, inga sändningar i färg, inget media mm. Hur gick det? Om ett antal år går även 1000volt laddare på skroten.
SVT verkar tom. övegett widescreen formatet på deras nyhetsida, vem fan det är som tycker bildrörstvformatet (4:3) är ett bättre val vet jag dock inte 🤯lilytwig skrev:
Haha komner ihåg när vissa på 90 talet tyckte så. Widescreen är ju som sagt inget nytt format. Kommer egentligen från Biografens tid.Tokslut skrev: