Jag skulle avvakta.
I augusti ramlar besticken ner mellan brädorna.

Det finns något som heter sänksåg från festool (typ handklinga)som glider på skena för 100% raka snitts om man nu vill såga upp springan med ett klingsjocklek ca:3mm om man vill ha bredare spår finns fräs med olika bredder på stålen (notstål) som även den går längs en skena. Du kan hyra sån maskin.

Jag tror att jonand har rätt... Vår trall (tryckt virke) ligger dikt an varandra nu och på sensommaren är det nästan en centimeter springa mellan planken. Vi har 170 mm breda plank så rörelserna blir ju förståss större men det rör sig så tusans mycket mer än man tror med trallvirke.

En bekant drog ihop trallen med knektar och skruvade, i augusti. Vågar inte tänka på hur det ser ut nu.

hej!!! lånar tråden då jag är HELT ny på både byggbranschen och detta forumet..... sväller både lärk och tryckimpregnerat trä? Jag hade ingen aning om det och ska börja bygga närsomhelst......sicken tur jag hamnade i denna tråden.... vi ska köpa tryck, hur många mm bör jag ha emellan? och spelar d nån roll åt vilket håll man lägger brädorna?

Äh simma lugnt. Fördelen är att man inte kan tappa ner något i springorna - nycklar o dyl.

Ja, simma kan man ju göra iaf....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.