Som rubriken lyder ... jag har stora funderingarna kring byte av blodrött tegel till vit träpanel eftersom 1970 har vart .. jag har redan bytt fönster /tak kommer det bli konstigt då ? Kommer det barnsjukdomar på köpet när mitt hus från 1971 får 100mm till med isolering och panel

L
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Som rubriken lyder ... jag har stora funderingarna kring byte av blodrött tegel till vit träpanel eftersom 1970 har vart .. jag har redan bytt fönster /tak kommer det bli konstigt då ? Kommer det barnsjukdomar på köpet när mitt hus från 1971 får 100mm till med isolering och panel
Hej - du får ju en massa mer pyssel framöver med den vita träpanelen eftersom teglet är i stort sett underhållsfritt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jo, tegel behöver man inte måla om vart 15:e år.

Protte

L
prototypen prototypen skrev:
Jo, tegel behöver man inte måla om vart 15:e år.

Protte
Och inte heller tvätta bort grågrön algpåväxt från cirkus vart tredje år :)

+1 på tegel.

• Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
Men mitt hus är dåligt isolerat och om man bortser från tegel/underhålsfritt så är det ju inte så fint heller ..därav fin lock panel och mer isolering

Jo, det står dig fritt att byta till träpanel, dåligt isolerat är en god anledning.

Protte

• Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Jo, det står dig fritt att byta till träpanel, dåligt isolerat är en god anledning.

Protte[/QUOTE

jag förstår helt ditt argument men som jag sa till en början så vill jag isolera och tycker tegel är fult ... vill veta om jag förutom målningen (som jag har räkna med) stöter på massa andra problem ..

P
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Men mitt hus är dåligt isolerat och om man bortser från tegel/underhålsfritt så är det ju inte så fint heller ..därav fin lock panel och mer isolering
Men hur mycket värme går ut genom väggarna? Det är genom taket den mesta värmen försvinner och genom drag i otäta fönster och dörrar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.