Hej,
har en gammal el/olje-panna, Diom 20-hundra. Den ska enligt utsago kunna leverera 15kw med el. Men enligt indikatorerna så kan jag max få den att leverera 5kw (se bild). Detta innebär att oljebrännaren måste gå då och då för att hålla tempen i pannan.
Jag vill avveckla oljeeldningen, men som läget är nu går det inte.
Någon som vet vad detta kan bero på? kan det vara någon säkring eller liknande?
har en gammal el/olje-panna, Diom 20-hundra. Den ska enligt utsago kunna leverera 15kw med el. Men enligt indikatorerna så kan jag max få den att leverera 5kw (se bild). Detta innebär att oljebrännaren måste gå då och då för att hålla tempen i pannan.
Jag vill avveckla oljeeldningen, men som läget är nu går det inte.
Någon som vet vad detta kan bero på? kan det vara någon säkring eller liknande?
Är inte så enkelt att glödlamporna som indikerar effekten gått sönder?
En annan sak är termostaten, brukar ibland vara lite lustiga konstruktioner som fördröjer tilslag av effekten med bimetall-relä i termostaten m.m. lätt hänt att det går sönder.
En annan sak är termostaten, brukar ibland vara lite lustiga konstruktioner som fördröjer tilslag av effekten med bimetall-relä i termostaten m.m. lätt hänt att det går sönder.
Klicka här för att svara
