Koksmicke Koksmicke skrev:
Okej! Ja det verkar som det är snickarna som ska utföra det här med. Alltså ingen riktig plåtslagare.

Jag återkommer med bilder här sen så ka vi diskutera arbetet 😁
Det kan inte bli sämre än hos mig , om du mot förmodan inte har samma firma. Lämnar en bild , så får du ett gott skratt. 🤣

• IMG_2185.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2186.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Hank_Ö
  • Laddar…
S Simonstahl skrev:
Det kan inte bli sämre än hos mig , om du mot förmodan inte har samma firma. Lämnar en bild , så får du ett gott skratt. 🤣
Oj de där ser inte öns bra ut i mina ögon som inte kan något om plåtslageri 😅 är det åtgärdat idag?

Oj de där ser inte öns bra ut i mina ögon som inte kan något om plåtslageri 😅 är det åtgärdat idag?
Du skulle bli mörkrädd om jag berättade hela historien om mitt fönsterbyte. Om jag säger att Grundells ringde mig och frågade om fönster och jobb var till belåtenhet , när jag svarade att jag inte vet för jag har inte sett några fick jag av Grundells att mitt hus var klarmarkerat sedan 6 månader tillbaka. 😅

Plåtarbetet är åtgärdat och godkänt av både besiktningsman och mig själv , så jag är nöjd idag. Men då var jag allt annat än nöjd.

[SH] [SH] skrev:
Nya fönster kan göra enorma skillnad på ljud utifrån. Vi bytte ut våra fönster från 1970 i vintras och huset har blivit otroligt tyst. På gränsen till storm ute? Tyst inne. Bil kör upp på grusplanen på framsidan? Hörs inte.

Byggs ett hus 200 meter från oss, öppnade altandörren en morgon och hör ett rejält oväsen. En grävmaskin fixar på tomten och flyttar på några större stenar, ljudet av motorn och sten mot metall. Hördes inte inte med fönster och dörrar stängda
Tystnad är en sån otrolig lyx och det är sorgligt att ett fåtal ska kunna ta det ifrån resten.

Högljudda bilar och mc (rätt ofta smattrande och burnouts osv häromkring). Högtalare som står på hela dagen (värst var i år då en "öppen fritidsgård" slagit upp på fotbollsplanen och hade en stor fläskig högtalare från 0930 tom 1700 på vardagar, men de sänkte efter att jag pratat med dem).

Fönster kan göra jättestor skillnad för ljudnivå och därmed trivseln inomhus.
Jag betalade extra för ljuddämpande fönster i två riktningar som är mot gata och det var det bästa beslutet jag tog under fönsterbytet.

Tyvärr är det många BRFer som snålar med nya fönster och inte kollar på ljuddämpning. Kortsiktigt och dumsnålt.

Med villor så beror det väl på vilka ljudkällor man har nära. Kanske är onödigt om man har långt till väg/järnväg.

Är det normalt att lämna ett fönster så här i väntan på plåtarna, eller borde det vara tillfälligt väderskyddat?
Det är normalt om det är fast pris

K kniv skrev:
Spännande, varför är det Trafikverket som samordnar och beställer?
inte helt ovanligt när man bor nära en väg som överskrider buller nivåer då står dom för bytte av fönster

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.