Ybt73
Hej, har ett pågående takbyte där den etablerade stora firman menade att de var klara men jag motsatte mig detta och har reklamerat ett antal punkter. Projektledaren ska återkomma hela tiden men gör det inte eller väldigt långsamt. Sist skulle de fixa några simpla punkter men gjorde inte klart så jag drar i det också, mycket frustrerande. Det gäller ett plåttak, många bucklor och repor, fel material/färg på kupan där jag blev vilseledd (”kommer inte att synas” enligt firman), vindskivor och takfotsbräda som är feldimensionersde resp behöver bytas vilket de skulle ha gjort enligt ök)… osv. Många misstag och mycket slarv och många ursäkter - långt utdraget projekt och inga svar där svar utlovades. Förbereder för ARN.
Nu behöver jag hitta en oberoende och certifierad besiktningsman för att se över takbytet och mina punkter. Semestertider dessutom. Oändligt trött och frustrerad på detta. Tack på förhand forumet!

Trist att taket inte blev bra. Du kan söka fram en besktningsman nära dig hos SBR: https://sbr.se/

• Gilla
Ybt73
  • Laddar…
Ybt73
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Trist att taket inte blev bra. Du kan söka fram en besktningsman nära dig hos SBR: [länk]
Tack Marlen! Ska kolla upp.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.