434 323 läst ·
6 394 svar
434k läst
6,4k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Jag misstänker att det har att göra med vilka funktioner som finns.13th Marine skrev:
Farsans bil har simpel lane assist och ACC, men i bruksanvisningen står det att det även finns med filbytesassistans (d.v.s. man petar på blinkersen och är det fritt byter bilen fil själv). Har man det tillvalet så har den kanske bättre koll på andra filer än bara fokus på vad som är rakt framför.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 965 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 965 inlägg
Det är nog modellberoende som sagt, min bil saktar in om det ligger någon i filen till vänster om mig, men touchar man gaspedalen så fortsätter den fint. På vägar med 80 km/h eller högre så är det ju inte tillåtet att köra om till höger, men när du kommer till Essingeleden är det ju det, så det är nog knepigt att programmera det så det fungerar perfekt överallt, så man får agera lite som förare också.N Nerre skrev:Jag misstänker att det har att göra med vilka funktioner som finns.
Farsans bil har simpel lane assist och ACC, men i bruksanvisningen står det att det även finns med filbytesassistans (d.v.s. man petar på blinkersen och är det fritt byter bilen fil själv). Har man det tillvalet så har den kanske bättre koll på andra filer än bara fokus på vad som är rakt framför.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 716 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 716 inlägg
Med tanke på att det är vanligast med endast två filer i Göteborg och idioterna tenderar att campa i vänsterfilen så är en adaptiv farthållare som kör om till höger det jag vill ha. Kan den först lägga sig 3m bakom och ljustuta innan den kör om till höger och sen visa ett mittfinger när den kör om så är det en delighter? Går det att koda?Attitudeswe skrev:
En del av lösningen finns i form av en sticker. Tyvärr tycks den vara slutsåld, man får anta pga såå stort intresse.F fsn skrev:Med tanke på att det är vanligast med endast två filer i Göteborg och idioterna tenderar att campa i vänsterfilen så är en adaptiv farthållare som kör om till höger det jag vill ha. Kan den först lägga sig 3m bakom och ljustuta innan den kör om till höger och sen visa ett mittfinger när den kör om så är det en delighter? Går det att koda?
https://www.amazon.com/Nouiroy-Windshield-Sticker-Waterproof-Stickers/dp/B0CPY7M37H
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara