432 630 läst ·
6 382 svar
433k läst
6,4k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Men eftersom du frågar...Nötegårdsgubben skrev:
Vänsterfilscampare på väg från jobb och skidåkning.
Elbil, säkert paddelspelande mellanchef, tog mellan två rondeller innan hen var uppe i skyltad hastighet.
För att sen fortsätta i vänsterfil...
Förr tyckte jag dom som ljustutade var gubbar.. nu är jag nära att bli en av dom.
Släpp fram elbilar som inte spelar padel!!
Håll till höger!
Nej, jag ligger kvar där för jag anser inte att jag har nån rätt att köra om de andra bara för att det är ett hinder längre fram.Nissens skrev:
Samma sak när man står i kassakö och de öppnar en till kassa. Då är det såklart inte de som stär längst bak i kön som ska rusa fram till den nya kassan utan de som stått i kö och väntat längre.
Du menar att om man ligger i högerfilen och ser en skylt om att vänsterfilen försvinner längre fram så ska man ut i vänsterfilen? Ska alla ut i vänsterfilen? Då blir ju högerfilen tom?tveksamt skrev:
Det är ju upp till dig, det är ditt val som du får ta konsekvenserna av. Detta sitter mellan dina öron och ingen annanstans.N Nerre skrev:
Detta är inte ”såklart” alls.N Nerre skrev:
Ungefär som att säga att det är orättvist att någon vinner på lotteri på andras bekostnad. Det är bara att gratulera de som vann.
Livet är inte rättvist.😊
Redigerat:
Har du fler tvångstankar, känner du att det är ok att köra om nån gång, isåfall när?N Nerre skrev:Nej, jag ligger kvar där för jag anser inte att jag har nån rätt att köra om de andra bara för att det är ett hinder längre fram.
Samma sak när man står i kassakö och de öppnar en till kassa. Då är det såklart inte de som stär längst bak i kön som ska rusa fram till den nya kassan utan de som stått i kö och väntat längre.
Det blir ju inte rättvist.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Ja, jag kan komma fram rejält mycket fortare än de som står i kö för ett hinder som redan är borta, om jag inte enligt hindrad av någon självutnämnd polis eller prejad av någon dåre. Det senare har hänt. När jag skulle passera en långtradare så tyckte han tydligen det var orättvist så han ryckte i raťten så lastbilen snabbt flyttade sig ut i vänsterfil och jag fick tvärnita. Hade jag varit aningen långsammare med att påbörja inbromsning så hade vi krockat. Sådana chaufförer borde förlora körkortet direkt.N Nerre skrev:
På vilket sätt är det egentligen ett problem med en femhundra meter lång kö i vänsterfil längs den sträckan? Finns det verkligen några av- eller påfarter som blockeras där?Fairlane skrev:
För mig verkar det mest som om polisaspiranten är kränkt för att någon har blockerat honom när han körde i sin privata bil. Det måste ju finnas bättre exempel än det där om man ska komma med pekpinnar.
Jodå, det är tur om det öppnas upp en ny fil eller en ny kassa.N Nerre skrev:
De som kommer först dit har tur. De som missade tillfället och står och surar är alldeles för lättkränkta - och det problemet sitter mellan deras öron. 😊
Livet är orättvist, och ibland har man tur, ibland otur. Accepterar man inte det så har man en ständig uppförsbacke.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
På vilket sätt är det ett problem om det istället är 2 köer på 250 meter?W Weimik skrev:
Om det finns en avfart som blockeras är det därifrån man ska börja fylla på i den andra filen? För att inte blockera får man då köra förbi en massa och i bästa fall bara får sura personer i bilarna man kör om, i sämsta någon som prejat en.
Polisaspiranten? Stod det?W Weimik skrev:
Inte blockerade, prejade.
Det finns såklart massor, men det stämmer ju fortfarande att det inte är den som nyttjar den fria filen som gör fel.W Weimik skrev: