432 668 läst ·
6 382 svar
433k läst
6,4k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Ja, men då kör du väl 40 km/h snabbare än EPAn? Så argumentet om att man behöver överskrida hastighetsbegränsningen för att köra om säkert håller liksom inte där.J jocke31 skrev:
Jag tror mer på att de inte tittar på hastighetsmätaren...D Dilato skrev:Det som stör mig med 2+1-vägar är dom osäkra förarna som håller 80-85 på 100 när det är enfiligt, för att så fort det blir tvåfiligt öka farten till 100 och sedan när de blir enfiligt igen sakta ner till 80-85 igen.
Dom har troligen dålig koll på bilens bredd och dess placering på vägbanan så dom känner sig nog otrygga med den jättesmala vägen.
Det är lika illa på t.ex. E4an norrut från Häggvik. Det är 70 förbi vägarbetsområdet, sen blir det 100 (sommartid). Det är väldigt ofta jag (som håller 70) blir omkörd där, sen när det blir 100 och jag ökar till 100 kommer jag ikapp de bilar som nyss körde om mig...
tesla ägare är dom nya bmw förarna har jag märktD Dilato skrev:Det är vetenskapligt bevisat!
BMW-förare har i särklass sämst trafikvett – enligt svenskarna
[länk]
Självcentrerade män som är stridslystna, omedgörliga, osympatiska och oempatiska äger i klart större utsträckning statusbilar som Audi, BMW och Mercedes.
– De här personlighetsdragen förklarar viljan att äga statusprodukter och samma personlighetsdrag förklarar också varför de oftare än andra bryter mot trafikregler.
vi kunde ändå se att de som var mer ovänliga till sin personlighet hade en större dragning till statusbilar. Det är personer som ofta tycker att de är bättre än andra och som vill att det ska synas utåt.
[länk]
Tesla är sonen iPad, BMW som en gamingdator. Eller som Plejd respektive Shelly. Jag tror inte det är samma målgrupp, möjligen de som körde en vit X3 kommit på bättre tankar och bytt till en vit Tesla.Nicke Nyfiken skrev:
Är du helt 100 att det aldrig fanns på kartan att bygga 2+2 vägar i landet där det blev 2+1? Från Gävle och norrut finns det enormt med utrymme att ha mer än 2+2, 3+3 kanske t.o.m.Nötegårdsgubben skrev:
Stämmer säkert. Har inte ägt någon Volvo sedan jag sålde två-förtin.A Alfons3301 skrev:
Problemet om man ska om alla till sista bilen. Då blir det tvärnit bakåt när de knör sig in. Helt ok att gasa på, men är det trångt när filerna går ihop... släpp av och acceptera man inte kom om "alla"... man ska kunna gå in i en lucka UTAN att någon måste bromsa...Mats-S skrev: