410 987 läst ·
5 966 svar
411k läst
6,0k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Och just nu är det som värst: De stressiga pendlarna som trycker sig fram i vänsterfilen, turister som aldrig sett så många körfält tidigare och ser skräckslagna ut där i mittenfilen, de lokala rallygängen i Tälje och Botkyrka som helst kör om till höger och yrkestrafiken som maler fram. De alla gifter sig så fint på Södertäljevägen i juli.Fairlane skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 963 inlägg
Ja, det är värre nu i semesterfiler. Misstänker att det är turister i samband med ovana förare som stör rytmen extra mycket. I Göteborg är det köer trots typ 1/4 av trafikmängden.
Vist är det underbart. Jag har roat mig med att räkna passerade bilar med farthållaren inpetad på hundra, och har kommit upp i över 100 st mellan Moraberg och Botkyrka (Södertälje-Stockholm för er som bor utsocknes)Cruzze skrev:
Joop, det är den sträckan... Det roliga är att det också inkluderar bilar med "ÖVNINGSKÖR". Man undrar ju...Isakare skrev:
detta jävla mittfils-campande. Man blir skogstokig. Det är jävligt illa i Göteborg men så tragiskt och så usla ”bilåkare” (för kör det gör dom inte) som i Stockholm har jag inte sett nån annan stans.Isakare skrev:
När du har fått kortet kommer du givetvis att få en 650 kSEK svart tysk SUV (allt annat är otänkbart), så var placerar du dig?Isakare skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 917 inlägg
Uppenbart kör de flesta helst i mittfil. Man undrar ju om de förstår att de förstör trafikrytmen och skapar en osäkrare trafikmiljö än om de lärt sig hålla höger när den filen är ledig.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Nu kör jag väldigt sällan i trakter där det finns trefiligt, är det vanligt att trefiligt plötsligt blir tvåfiligt exempelvis genom att den yttre filen blir en avfart?
Eller att där är en del tyngre trafik som håller 80?
När jag kör på tvåfilig motorväg upplever jag att en del förare, givetvis de som kör snabbare än skyltat, tycker att man ska klämma sin in i minsta lucka i högerfil för att släppa om dem. Även om det innebär att man skulle fastna bakom lastbilen framför och inte komma ut på grund av alla andra som ska köra om...
Eller att där är en del tyngre trafik som håller 80?
När jag kör på tvåfilig motorväg upplever jag att en del förare, givetvis de som kör snabbare än skyltat, tycker att man ska klämma sin in i minsta lucka i högerfil för att släppa om dem. Även om det innebär att man skulle fastna bakom lastbilen framför och inte komma ut på grund av alla andra som ska köra om...