Fairlane
Jag gjorde en liten avrundning. Det var ju två skyltar med 100, en på vardera sida. Då får man väl köra 200?

• Haha
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
G
Fairlane Fairlane skrev:
Jag gjorde en liten avrundning. Det var ju två skyltar med 100, en på vardera sida. Då får man väl köra 200?
Glöm inte att du får ju addera föregående skylt också.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Claes Sörmland
Fairlane Fairlane skrev:
Folk kan inte köra, så enkelt är det.
Och just nu är det som värst: De stressiga pendlarna som trycker sig fram i vänsterfilen, turister som aldrig sett så många körfält tidigare och ser skräckslagna ut där i mittenfilen, de lokala rallygängen i Tälje och Botkyrka som helst kör om till höger och yrkestrafiken som maler fram. De alla gifter sig så fint på Södertäljevägen i juli.

• Gilla
  • Haha
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Nja, vi pendlare kör ju om till höger. I mitten och till vänster kör ju folk i 80 km/h utan säkerhetsavstånd. Det håller man sig ju långt ifrån.

• Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Ja, det är värre nu i semesterfiler. Misstänker att det är turister i samband med ovana förare som stör rytmen extra mycket. I Göteborg är det köer trots typ 1/4 av trafikmängden.

(Trådlyft, förlåt)

Bild på en trafikerad motorväg med flera filer och bilar i köer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det tog över ett år att få till tre filer med tillfälliga vägmarkeringar som drogs härs o tvärs och köer och arga ord, men sedan dess har jag en fil alldeles för mej själv:p

• Gilla
  • Haha
Ingenjören och 23 till
  • Laddar…
Cruzze Cruzze skrev:
(Trådlyft, förlåt)

[bild]
Det tog över ett år att få till tre filer med tillfälliga vägmarkeringar som drogs härs o tvärs och köer och arga ord, men sedan dess har jag en fil alldeles för mej själv:p
Vist är det underbart. Jag har roat mig med att räkna passerade bilar med farthållaren inpetad på hundra, och har kommit upp i över 100 st mellan Moraberg och Botkyrka (Södertälje-Stockholm för er som bor utsocknes)

• Gilla
Hus tomte och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Vist är det underbart. Jag har roat mig med att räkna passerade bilar med farthållaren inpetad på hundra, och har kommit upp i över 100 st mellan Moraberg och Botkyrka (Södertälje-Stockholm för er som bor utsocknes)
Joop, det är den sträckan... Det roliga är att det också inkluderar bilar med "ÖVNINGSKÖR". Man undrar ju...

• Gilla
Stensson11 och 1 till
  • Laddar…
F
Isakare Isakare skrev:
detta jävla mittfils-campande. Man blir skogstokig. Det är jävligt illa i Göteborg men så tragiskt och så usla ”bilåkare” (för kör det gör dom inte) som i Stockholm har jag inte sett nån annan stans.

• Gilla
vcx och 3 till
  • Laddar…
Cruzze Cruzze skrev:
Joop, det är den sträckan... Det roliga är att det också inkluderar bilar med "ÖVNINGSKÖR". Man undrar ju...
Jo, mycket svarta/olagliga körskolor som åker där, och de har väl lika lite koll på trafikregler som att man måste ha tillstånd och utbildning för att driva trafikskola.

• Gilla
0rbitt och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jo, mycket svarta/olagliga körskolor som åker där, och de har väl lika lite koll på trafikregler som att man måste ha tillstånd och utbildning för att driva trafikskola.
När du har fått kortet kommer du givetvis att få en 650 kSEK svart tysk SUV (allt annat är otänkbart), så var placerar du dig?

Ibland tutar jag hårt när jag åker om på insidan, ingen har dock bytt fil efter det :thinking::dizzy:

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Du behöver nog tuta ännu hårdare. Använd båda händerna.

• Gilla
  • Haha
Odur och 5 till
  • Laddar…
Uppenbart kör de flesta helst i mittfil. Man undrar ju om de förstår att de förstör trafikrytmen och skapar en osäkrare trafikmiljö än om de lärt sig hålla höger när den filen är ledig.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Nu kör jag väldigt sällan i trakter där det finns trefiligt, är det vanligt att trefiligt plötsligt blir tvåfiligt exempelvis genom att den yttre filen blir en avfart?
Eller att där är en del tyngre trafik som håller 80?

När jag kör på tvåfilig motorväg upplever jag att en del förare, givetvis de som kör snabbare än skyltat, tycker att man ska klämma sin in i minsta lucka i högerfil för att släppa om dem. Även om det innebär att man skulle fastna bakom lastbilen framför och inte komma ut på grund av alla andra som ska köra om...

• Gilla
ARJU och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.