15 929 läst ·
26 svar
16k läst
26 svar
Fogskum i grundplatta som ska gjutas?
Såhär skrev ts i sitt första inlägg,SBH skrev:
"Det är en gammal oisolerad husgrund som har bilats bort så därför har vi lämnat en betongrand för att behålla husets stabilitet. Därför är det nu en liten springa på cirka 2-3cm under själva randen."
ursäkta en dyxletriker då.Peter2400 skrev:
kommer fyllas när betongen kommer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jag skulle inte fylla med fogskum, det är bättre att det rinner in betong som hjälper till att hålla ihop gamla golvsnutten med det nya golvet.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Så kraftigt är inte fogskum att cellplasten skadas, skummet har ju fritt utåt att expandera.
Protte
Protte
Hej!prototypen skrev:
Okey, men fritt utåt? Den är omringad av LECA, cellplast och betong. Finns inget utrymme.
Bara ifall jag fyller litegrann som jag tänkt.
SIKA rekommenderade denna:
http://swe.sika.com/sv/mf-elastic-bonding/sika-elastic-bonding-solutions/Sikaflex-11FC_trycktub.html
Är ju bara en liten springa på 3cm djup egentligen. Dock 20m lång.
Tack så mycket!
Man lär sig något nytt varje dag.
OM PU-SKUM:
● Det suger som en svamp och måste därför alltid skyddas mot vatten.
Jag som hade tänkt spruta i något som kan skydda mot fukt samtidigt som det isolerar, hoppsan.
Uppskattar tips, tack på förhand.
OM PU-SKUM:
● Det suger som en svamp och måste därför alltid skyddas mot vatten.
Jag som hade tänkt spruta i något som kan skydda mot fukt samtidigt som det isolerar, hoppsan.
Uppskattar tips, tack på förhand.
Kommer bli stenlim! Som faktiskt fäster mot LECA och CELLPLAST.
Tack tack, äntligen bestämt
Vad skulle ni använda för tätning runt omkring rör som ska upp genom cellplasten? Vanlig PU-skum känns ju inte så bra då det tydligen drar åt sig väldigt mycket fukt. Kanske får köra stenlim där med..
mvh
Tack tack, äntligen bestämt
Vad skulle ni använda för tätning runt omkring rör som ska upp genom cellplasten? Vanlig PU-skum känns ju inte så bra då det tydligen drar åt sig väldigt mycket fukt. Kanske får köra stenlim där med..
mvh
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Vad tror du om att täta med betong, det är så de flesta gör.
Protte
Protte
Klicka här för att svara