SBH skrev:
varför blir det inte betong där? lyfter du dit en betongbalk?
Såhär skrev ts i sitt första inlägg,
"Det är en gammal oisolerad husgrund som har bilats bort så därför har vi lämnat en betongrand för att behålla husets stabilitet. Därför är det nu en liten springa på cirka 2-3cm under själva randen."

S
Peter2400 Peter2400 skrev:
Såhär skrev ts i sitt första inlägg,
"Det är en gammal oisolerad husgrund som har bilats bort så därför har vi lämnat en betongrand för att behålla husets stabilitet. Därför är det nu en liten springa på cirka 2-3cm under själva randen."
ursäkta en dyxletriker då.
kommer fyllas när betongen kommer

• Gilla
swealp
  • Laddar…
Jag skulle inte fylla med fogskum, det är bättre att det rinner in betong som hjälper till att hålla ihop gamla golvsnutten med det nya golvet.

Protte

• Gilla
Joak och 2 till
  • Laddar…
S
prototypen prototypen skrev:
Jag skulle inte fylla med fogskum, det är bättre att det rinner in betong som hjälper till att hålla ihop gamla golvsnutten med det nya golvet.

Protte
precis, som sagt skippa fogskum

• Gilla
swealp
  • Laddar…
Hej! Jag har missat denna tråden helt.

Tack! Jag trodde bara inte att det skulle rinna betong ända ut i kanten när vi lagt isoleringsskivorna ovanför..

Vad tror ni om det?

Tack tack!!!!

• Sektion av grundkonstruktion med isolering, betong, armering och golvvärme samt angivning av makadam och LECA-kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Det känns som att jag ska försöka undvika fogskum, expanderar tydligen ca 40ggr mängden med en enorm kraft. Risk finns att cellplasten skadas o.s.v.

Får ta väldigt lite i så fall :D
Snurrigt.

Så kraftigt är inte fogskum att cellplasten skadas, skummet har ju fritt utåt att expandera.

Protte

• Gilla
swealp
  • Laddar…
Man lär sig något nytt varje dag.

OM PU-SKUM:
● Det suger som en svamp och måste därför alltid skyddas mot vatten.

Jag som hade tänkt spruta i något som kan skydda mot fukt samtidigt som det isolerar, hoppsan.

Uppskattar tips, tack på förhand.

Kommer bli stenlim! Som faktiskt fäster mot LECA och CELLPLAST.

Tack tack, äntligen bestämt :)

Vad skulle ni använda för tätning runt omkring rör som ska upp genom cellplasten? Vanlig PU-skum känns ju inte så bra då det tydligen drar åt sig väldigt mycket fukt. Kanske får köra stenlim där med..

mvh

Redigerat:
Vad tror du om att täta med betong, det är så de flesta gör.

Protte

• Gilla
swealp och 1 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Vad tror du om att täta med betong, det är så de flesta gör.

Protte
Hej!
ja, stenlim eller betong blir nog det bästa! Tack så mycket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.