Dum fråga faktiskt men jag fattar inte?
Kan man bara använda en fogskumsrputa en gång? För pipen blir ju full med fogskum och väldigt svår att rengöra? Köper man fler pipar eller?

Sitter det inte ett lock som på silikontuber man sätter på? Jag brukar tejpa igen direkt efter användning och det har nog funkat bra, hoppas jag...

• Gilla
Basken
  • Laddar…
Ofta räcker det att knipsa av den yttersta biten. Men du kan inte spara en halvfull flaska fogskum någon längre tid. Inom ett par dar får du använda upp den.

Ja lite beoende på fabrikat mm men nga dagar/veckor kan dom klara sig men iaf för min del inte längre..
Viktigt är att man låter pipen sitta kvar på så att det inte torkar i munstycket på flaskan..

Lämna den utan åtgärd när du är klar. Dagen efter tar du fram en längsta skruven du har och skruvar in den i röret och drar ut. Resten brukar gå bra att blåsa ut med tryckluft. Röret är gjort i fet plast så det brukar inte sitta så hårt.

Låt det sitta en klump med skum längst ut som torkar. Sen är det bara att bryta av den och fortsätta använda tuben. Brukar det inte stå att man ska göra så på baksidan?

Icke stelnat fogskum kan man tvätta bort med aceton. Det går att tvätta ur röret och även överdelen av flaskan där pipen ska anslutas.

Jag har för mig att det var aceton, det står i vilket fall som helst på burken, vilket lösningsmedel som tar bort icke härdat fogskum

• Gilla
Notoes
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.