1 004 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Fogskarv klinker?
Jag håller på att lägga klinker i mitt garage, 40 kvm. Av praktiska skäl planerar jag att göra det i två etapper om vardera 20 kvm. Hur går det då med fogningen? Kommer det att bli snyggt eller kommer det att bli en ful skarv mellan de två etapperna?
Min erfarenhet är att det kan bli skillnader, det verkar som att mängdet vatten / konsistens påverkar färgen.
Numera känner jag med fingret så jag kan få samma konsistens i varje blandning.
Jag inbillar mig i alla fall att det blir bättre.
Numera känner jag med fingret så jag kan få samma konsistens i varje blandning.
Jag inbillar mig i alla fall att det blir bättre.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 322 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 322 inlägg
Köp all fogmassa på en gång (samma batch) och blanda exakt enligt anvisningarna så blir det bra. Som jag skrev kommer det att skilja lite i början mest pga smuts men det jämnar snart ut sig. Vi snackar väl om ett garage som ofta får en hel del smuts på golven.
Håller med om det, gäller i alla fall fogen som jag använde i badrummet.somelvis skrev:
Men vi pratar gargegolv väl? hur noga är det? Jag tror inte att nån annan än Du skulle se den nyansskillnaden som ev. blir
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 322 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 322 inlägg
Precis. Skulle det ha varit ett badrum, med bra belysning, skulle det nog ha kunnat bli kvarvarande nyansskillnader som kunnat bli irriterande om du har otur men garage - ingen fara!Jan-Å skrev:
Klicka här för att svara