6 045 läst ·
48 svar
6k läst
48 svar
Fogföljd och fogbredd
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 125 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 125 inlägg
Svårt med bilder.
min plattsättare använde inte sådana där Tebo spin (distanser) så jag fick några fula fogsprång som syns tydligt vid sidoljus (från badrumsspegeln). Hövligt irriterande.
min plattsättare använde inte sådana där Tebo spin (distanser) så jag fick några fula fogsprång som syns tydligt vid sidoljus (från badrumsspegeln). Hövligt irriterande.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 125 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 125 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 125 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 125 inlägg
Ah, du har sprången på väggen? Det borde inte bli om väggen är spikrak. Vilket leder mig till att tro att den inte är det. Och i så fall är det i princip omöjligt för den stackars plattisen att undvika nån mm språng. Eftersom du har gigantiska plattor.D Derbyboy skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 125 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 125 inlägg
Jag vet inte om du nödvändigtvis är en garant för spikrak regling. Med den plattstorleken snackar vi laserskärpa. Hundra spänn på att det är ditt fel snarare än plattsättarens. Vet inte om det får dig att må bättre dock...D Derbyboy skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 125 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 125 inlägg
Tack!
kan jag alltså dra i lite fog och därigenom få bort språnget något. Tror inte det funkar med sidoljuset. Det blir ju liksom en skugga över på bästa platta, det är skuggan som gör att språnget ser jätte stort ut.
kan jag alltså dra i lite fog och därigenom få bort språnget något. Tror inte det funkar med sidoljuset. Det blir ju liksom en skugga över på bästa platta, det är skuggan som gör att språnget ser jätte stort ut.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 125 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 125 inlägg
Nja alltså, "dra en lina" var mer ett uttryck för att du ska göra ingenting, dra lite ladd eller ta en öl eller vad du nu föredrar. Och sen släpper du skiten och fokar på nästa projekt.D Derbyboy skrev:


