hej,

Hoppas det finns kunnigt folk som vill ge tips.
Vi håller på att göra iordning rummet vid balkongen i vårt hus byggt 1930.
Har ett charmig skåp byggt in i krypvinden.
Inbyggt charmigt skåp i renoverat rum med trä och gipsväggar, synliga träreglar och oavslutad väggfinish.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När vi rev det ”foder” som satt, målad tunn spånskiva, fann vi fint trä under.
Charmigt inbyggt träskåp med detaljer och kant där spånskiva tagits bort, bredvid vitmålad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle vilja få fram detta igen vid renoveringen.
Frågan är hur man ska få det snyggt runt om skåpet.
Vi sätter 13mm gips på träväggarna och djupet mellan karm och väg är c.a 4 mm.
Känns som att en smyglist vore enklast och snyggast att sätta så långt ut som möjligt på karmen för att dölja gipskanten?
En vit skåpdörr med upptaget yttre foder som avslöjar underliggande trästruktur och en del av en trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.