Vilken erfarenhet har ni av ByggMax vitmålade dörrfoder och golvsockel?

Håller färgen?

Är det "turbovirke" (dyckerten går rätt igenom när man spikar med pistol)?

Två år senare ser det fortfarande bra ut, dock är mina föräldrar 70+ och festar inte så hårt längre,
Jag körde med dyckertpicka, inga problem, kommer inte ihåg hur många bar dock..

Enbart positiva erfarenheter, jag handlar allt övrigt byggmaterial på beijer utom lister och foder , då åker jag till byggmax.
Det är inga problem att hitta långa och raka där, vilket annars kan vara omständigt.
Har i och för sig bara använt hammaren ;-)

Funkar bra med dyckertpistol.

De är säkert som de flesta andra lister. Mina har suttit ett par år, så än märks ingenting på färgen. Och trät är väl som trät brukar vara i lister.

Jag var inne på Hornbach igår och kollade lite listverk. Färgen var nog inte lagd med lika många lager som på ByggMax och på vissa ställen kunde man nästan se igenom.

HornBach, 19:- vs ByggMax 19,45:-
Allt pekar åt ByggMax förutom priset som är fursumbart.

Med tanke på att våran lokala bygghandel tar typ 45:- m så kommer det bli ByggMax för min del nästa gång med...

Jag köpte inget foder från ByggMax eftersom hag hade massor med virke liggandes hemma. Jag hade inte tänkt att använda det ännu men jag kunde inte hålla mig. Nu blir det massor av jobb bara för det :D. Kanta, slipa, grundmåla och färdigmåla men jag kunde inte hålla mig.

Jag fällde ju träd förrförra vintern som jag nu har sågat upp i 13*56,3 :D så det är riktigt virke. Inga skarvar och inga kvistar, kvalitet.

Jag får se om jag orkar göra samma med socklarna också, det tar lite tid men det kan det vara värt, för det blir väldigt fint. Känslan är inte helt fel heller eftersom jag vet vart träden stod :D.

Ja, har man tid så...

Det blev 50 m vitmålad sockel från ByggMax igår. :D
Det andra få ligga kvar i källaren, iväntan på ombygget där nere.

hahahaha, Såga upp mdf som jag skulle måla (foder) sen skulle jag även snåla in på golvlister så de gammla skulle målas, sluta med att jag köpte allt på byggmax för att de var för j*vla tråkigt att måla till det priset :)

Mäster skrev:
Jag körde med dyckertpicka, inga problem, kommer inte ihåg hur många bar dock..
5 bar e lagom och är man noggrann blir det jättefint. ;)
Till skillnad på byggen där man sprutar ut lister ur sågen.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.