Vi har golvsockel, dörrfoder och taklist från Södra på hela undervåningen och vissa delar av övervåningen. Allt inköpt på Bauhaus. Det har gått ett par år sen jag satte de listerna och nu har det blivit dags att göra resten. Hade lite material liggande till en av fyra dörrar samt lite golvsockel liggande som jag satt upp de senaste dagarna, går otroligt långsamt då jag tycker det är fantastiskt tråkigt.
Hur som helst så behövde jag komplettera med mer sockel, foder och taklist idag och åkte glad i hågen ner till Bauhaus för inhandla det sista som behövds för att göra klart projektet (vi kan undvika att ta upp när det påbörjades). Hade kapat upp små bitar som jag tog med mig för att kunna kolla så att det blev rätt bredd på listerna. Döm om min förvåning när de hade en helt annorlunda profil än de som jag hade med mig. Visade sig att alla lister de hade var från Moelven och inte en enda list från Södra fanns att tillgå.
Så nu till min fråga, var kan jag hitta lister från Södra? Helst i butik i Linköping eller via nätet, i värsta fall annan butik i landet.
Går jag in på deras hemsida så hittar jag inga lister alls, har de slutat med det?

Skriv gärna om ni vet var det går att få tag på följande lister, se bilder.
Dörrfodret är ca 69mm och socken ca 93mm (lite perspektivfel i bilden)
Taklisten är jag inte helt 100 på att det är Södra, hittade ingen bit som hade någon markering på sig.

Golvsockel och dörrfoder från Södra jämfört med linjal på ljust underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit golvsockel vid en vägg mätad med tumstocken, bredd cirka 93 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hornbach har såna lister och foder från Södra.
Finns ingen butik nära Linköping men kanske går att beställa.

Södra sålde väl den delen av sin verksamhet för några år sedan?

Luc Reiner Verkstadsteknikern skrev:
Hornbach har såna lister och foder från Södra.
Finns ingen butik nära Linköping men kanske går att beställa.
Grymt, tack för tipset. Ska kolla med dem.
Bara hoppas på att de kan skicka om det inte går att få tag på här i Linköping.

mexitegel mexitegel skrev:
Södra sålde väl den delen av sin verksamhet för några år sedan?
Det lät ju oroväckande, vet du vem som köpte?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.