Tänker mig en sida av min altan där jag kan ta bort sidan så att jag kan skotta ut snön där från altan. Vad finns det för alternativ att fästa räcket i förutom stolpskott?

Varför inte bygga eller skaffa ett altanräcke som är öppet nedtill?
Hur mycket snö förväntar du dig på altanen? Metervis?
Går väl skicka ut snön under något liknande altanräcke?
Altan med räcke av träspjälor med öppet mellanrum, placerad utomhus nära en modern byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S SirKnasen skrev:
Öppen nertill? Vi snackar om ibland mycket snö vi puttar ner från altanen

S SirKnasen skrev:
Hur mycket snö förväntar du dig på altanen? Metervis?
Går väl skicka ut snön under något liknande altanräcke?
[bild]
Ja fast tänker att det skulle underlätta att kunna ta bort en del då man sliter mindre på stolparna då man skottar med snöräv,bor ju uppe i Lappland 😁

A anjamayer73 skrev:
Ja fast tänker att det skulle underlätta att kunna ta bort en del då man sliter mindre på stolparna då man skottar med snöräv,bor ju uppe i Lappland 😁
Ja då har du lite andra förutsättningar 😁
Kanske går att sätta gångjärn på stolparna så staketsektionerna blir som stora grindar som öppnas utåt?

S SirKnasen skrev:
Ja då har du lite andra förutsättningar 😁
Kanske går att sätta gångjärn på stolparna så staketsektionerna blir som stora grindar som öppnas utåt?
Ja det kanske ser bättre ut än stolpskor

Mycket bra. Så kan jag nog hellre tänka. Tack❣️

Du kan göra en sektion som går att lyfta av/skruva bort. Vi har plattjärn i stolparna och bult med mutter i alla sektionet på vårt vanliga staket.

• Gilla
anjamayer73
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Du kan göra en sektion som går att lyfta av/skruva bort. Vi har plattjärn i stolparna och bult med mutter i alla sektionet på vårt vanliga staket.
Okej,låter intressant. Har du möjlighet att fota?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.