Byggahus.se
Jag har en fråga om bästa, lättaste, smidigaste sättet att flytta ner ett nedplockat hus i brädstorlek till skåne från Stockholmstrakten utan att det kostar en förmögenhet. Lastbil, kranbil, containerbil på och avlastning? Hur löser man allt lättast och utan att bli ruinerad. Huset är ca 60m2 stort, enplans. Åkerier som finns i Stockholm? Osv osv.
 
Inger gratis att få det den låga vägen, har sett att dom delar husen mitt på i två halvor, kranbilar säkert två st behövs. Sen beror det lite på bredden om följebil ska ligga bakom och blinka p.g.a. bredden. Du får ringa åkerier med kranbilar och fråga.

Edit är det i småbitar nu eller helt.
 
J jonaserik skrev:
Inger gratis att få det den låga vägen, har sett att dom delar husen mitt på i två halvor, kranbilar säkert två st behövs. Sen beror det lite på bredden om följebil ska ligga bakom och blinka p.g.a. bredden. Du får ringa åkerier med kranbilar och fråga.

Edit är det i småbitar nu eller helt.
Huset ska inte delas i två halvor utan ska plockas ner till brädnivå. Letar efter ett bra åkeri i Stockholm som kan ta det med sig söderut .
 
Blir mycket jobb då , bäst är att plocka ner, bunta ihop, en del kanske på pall. Lastning blir med kran/bil eller truck. Kranbil kan inte ta så mycken last då även kranen räknas in i totalvikten. Det du kan göra är att ringa något åkeri i skåne och fråga. Kan bli ett antal samtal, men dom flesta vet vilka som kör och kan tipsa. Kanske det finns någon som ev. ska gå tom hem och då kan det bli billigare. Från Stockholm ner och tom hem är något som kallas bomkörning, bättre då den andra vägen.
 
J jonaserik skrev:
Blir mycket jobb då , bäst är att plocka ner, bunta ihop, en del kanske på pall. Lastning blir med kran/bil eller truck. Kranbil kan inte ta så mycken last då även kranen räknas in i totalvikten. Det du kan göra är att ringa något åkeri i skåne och fråga. Kan bli ett antal samtal, men dom flesta vet vilka som kör och kan tipsa. Kanske det finns någon som ev. ska gå tom hem och då kan det bli billigare. Från Stockholm ner och tom hem är något som kallas bomkörning, bättre då den andra vägen.
Väntar på svar från några i skåne men tänkte att man kunde fråga runt i Stockholm också. Om det blir en vanlig lastbil, containerbil så behövs det något för att lasta på det på plats. Här nere kan jag lättare hitta någon för att lasta av. Men känner inte till någon eller något i Stockholm så behöver därför hjälp med förlag på vem man kan kontakta i Stockholm.
 
Har inte full koll på åkerier men sök på det här så kommer det upp flera
transport inrikes stockholm skåne
 
  • Gilla
nettanriddaren
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Har inte full koll på åkerier men sök på det här så kommer det upp flera
transport inrikes stockholm skåne
Har nog löst frakten av huset nu.
 
Bra att det ordnar sig
 
  • Gilla
ByggStålis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.