´Jag har hört talas om ett fall där man spacklade direkt på spontat. Detta efter råd från Maxit.
Enl. vad jag hörde så skulle det vara OK om man armerade och spacklade minst 25mm på det.
Om du skall ge dig på det så bör du rådfråga spackeltillverkaren, dels så kan det finnas fler villkor som måste upfyllas för att det skall fungera., dels så kanske det måste vara en speciell spackeltyp.